Felfedezésekről tudhatunk a rangsorolás lépéseiről?

Egy igen komoly felmérésen eset át egy csoport, akiknek sikerült felmérniük a rangsorolás lépéseit az AI részéről. A pontos felmérésből még az is kiderül, hogy nagyon új típusú kép rajzolódik ki a felmérésnek köszönhetően.

A rangsorolás új módszere: AI részére

Az AI magyarul Mesterséges Intelligencia felmérését a SEMrush ma végezte el, aminek köszönhetően tette közzé a tanulmányában, hogy milyen tényezőket kell figyelembe vennünk a Google rangsorolásakor.  Ergo, az adott oldalak hová is fognak felkerülni.

Most viszont biztosak az eredmények a SEMrush részétől. Itt új módszert alakított ki az elemzésének köszönhetően.

Kutatások a Mesterséges Intelligencia rendszerében

A felmérésüket 600 ezer kulcsszó adatainak feldolgozásával végezték el, amikor is több összefogást és rangsorolási tényezőket fedeztek fel. Az eredményük így sokkal másabb lett, ami azért is nagy észrevételt keltett a részünkről is, mert eredetileg a SEMrush is a hagyományos korrelációs módszereket használtak fel. Viszont, a megkapott eredményekkel nem voltak elégedettek, mert eléggé egyértelmű az összefüggés és a helyezés, valamint a rangsorolási tényezők között.

SEMRush rangsorolás eredmény

SEMRush rangsorolás eredmény most elolvasható

A kutatásokat manuálisan is elvégezték, aminél kiderült, hogy külön kezelték a nagy, közepes és kis forgalmú kulcsszavakat az elemzésüknél. Ez után külön elemezték a forgalmi, link és on-page elemeket a szavaknál. Meglepetésre a vizsgálatokat nem csak angol nyelvterületre, de európai kulcsszavakra is kiterjedt az ő keresésük (olasz, német, spanyol, stb.).

Erről itt egy fotó amit ők készítettek el.

Tovább olvasni

Breadcrumbs menü kialakítása és előnye

A kis menüpontok, magyarul a Breadcrumbs elnevezéssel rendelkező opciók nem csak felhasználói szempontból, de a keresőoptimalizálás teendőivel is felhasználhatóak. Persze ezzel kapcsolatosan több szolgáltató portál, de még a Google is rendezett videó felvételt ezzel kapcsolatosan. De magáról, miről is szól a felvétel a Breadcrumbs lehetőségeit illetően. Maga a Google arról beszélt hogyan is lehet jól használni ezt kis menüpontozást.

Milyen a Breadcrumbs menü, valamint milyen előnyeink vannak belőle?

Ne feledjük, de ha mi nem lennénk ezzel tisztában, akkor a morzsamenü (Breadcrums), azt mutatja meg, hogy egy weboldalon belül hol helyezkednek el a látogatóink. Sőt, még az is kideríthető, hogy milyen felső szintű kategóriák vannak az adott oldal felhasználása közben.

Amit még érdemes tudnunk, erről a morzsamenüről, hogy maga a menü egyes elemei maguk is linként funkciónálnak, üzemelnek. Ezekben az esetekben vegyük megoldásnak a keresőoptimalizálás és a linképítés munkálatait is.

Miért fontos keresőoptimalizálási szempontjából ez a rendszer?

Nos, a válasz nem túl bonyolult, sőt igencsak egyszerű. A morzsamenü belső linkekként szolgál, ráadásul releváns linkként. Innen ide, onnan abba az irányba.

Breadcrumbs felépítése

Bemutató fotó: Breadcrumbs felépítése (főmenü , almenü, almenü-kategória, termék)

Ezért maguk ezek a linkek, nem egyszerűen egy belső linkről van elnevezve, hanem erőteljes, kapcsolódó linkről. A magyarázatba azért ebbe nem igazán mennénk bele, mert nem igazán szeretnénk ezt túlbonyolítani, ámbár röviden-tömören íme egy példa.:

A Google Algoritmusról írunk az oldalunkon, aminek köszönhetően az oldalunk látogatottsága kezdetekben nem igazán, de lépésről-lépésre megnövekszik. Természetesen a későbbiekben ez meg sok szorozódhat az oldalunk látogatottságánál.

Tovább olvasni

Linképítés még mindig megéri?

Mostanában többször tették fel nekem a kérdést, hogy a megéri –e, avagy már semmi értelme sincsen! Félig meddig érdekes a kérdés. Sőt, elfogadhatónak minősül, mivel a változások igen drasztikusak voltak a G+ rendszerében. Sokan hátrébb, sokan előrébb, ámbár meglepetésre voltak, akik stagnáltak a portálnál. Mindennek ellenére egy felmérést végeztünk ezzel kapcsolatosan, amiből kiderült egy pár apró hiba, amire oda kell figyelnünk a linképítés munkálata alatt.

Linképítés! Vannak még eredményei

Másfél hónapos felmérésünk után nyilatkozunk arról, hogy a linképítés még mindig eléri a hozzáfőzött eredményeket, de mostantól sokkal több mindenre oda kell figyelnünk.

  1. A munkálatok alatt a szövegezésnek egyedileg kell elkészülnie,
  2. Egyedi, a tartalomhoz illő cikkekel érünk el eredményeket,
  3. Túlzott munkálatok gondokat okozhatnak!

Linképítés hibák

Akkor most lássuk lépésről-lépésre ezt a felsorolást, amikor a szabályok betartásával eredményeket érthetünk el a keresőrendszerben.

Az első pontban lévő feladatok

A szövegezésnél, mikor is a linképítéssel foglalatoskodunk, a tartalmára oda kell figyelnünk. Egy paralizálás ellenőrzésén keresztül ezt meg tudjuk figyelni, de még azt is a szemünk előtt kell tartanunk, hogy a tartalom hossza is beleszámít a jómunkálatok elvégzésének köszönhetően.

Tovább olvasni

Büntetéshullám a Google részéről – Fred algoritmus cselekedetei

Elérkeztünk a csúcspontra, mivel évek óta nem volt ekkora büntetéshullám, mint idén márciusban történt a keresőmotor részéről. Maga az algoritmus-frissítés Fred néven vált híressé, erről korábban is írtunk, most viszont egy pár website átnézése után megfejtést végeztünk el a magunk részéről.

Büntetéshullám a Fred algoritmus

Büntetéshullám a Fred algoritmus

Mi történt a büntetéshullám alatt?

Először is 2017. március hónapban maga a Google egy új algoritmust indított útjára, aminek köszönhetően a büntetéshullám napvilágra került! A frissítésnek köszönhetően olyan algoritmusfrissítés indult el, amelyet utoljára 2012-ben láthattunk a Pingvin algoritmus indítása után.  Magyarországon is, függetlenül a külföldi portáloktól, rengetegen észlelték a változásokat, aminek köszönhetően az oldalak látogatottsága lecsökkent, de voltak nyertes weboldalak is. Tovább olvasni

SMX konferencián a Google

Egy év alatt többször is előszokott fordulni a SMX (Search Marketing Expo) konferencia, de most igen komoly bejelentés történt ezenen a konferencián a Google részéről. Azt se felejtsük el, hogy március 7.-e után igen komoly változtatásokat indítottak el. Erről bővebben itt olvashatnak. De vajon mit csináltak az SMX konferencián?

Az SMX konferencián Garry Illyés beszéde is megtörtént

A Google szóvivője Garry Illyés felszólalt, ahol szinte mindenről tett egy kis említést. A jelenlévők leginkább a Fred algoritmusról kérdezősködtek, ami március elején eléggé sok weboldalt értintett (való színűleg ennek még nincsen vége).

A beszéd stílusát a konferencián lerövidítette, bár a beszédje alatt elismerte, hogy volt egy jelentős frissítés a Google motorjának. Arról is beszélt, hogy semmilyen részletet nem említhet erről az algoritmusról.

Gary Illyés SMX 2017 konferenciáján

Ötletek Garry-től

Beszédje közben ezzel kapcsolatosan még tippet is adott, hogy -ről még válaszokat is megtalálják az érdeklődők a Google súgóoldalán keresztül a Webmesterek szóló irányelvek között.

Ezen kívül az internet böngészése során rengeteg spekuláció olvasható. Félig meddig igaz, amiről olvashatunk, miszerint egy összetett algoritmusról van szó, amely rengeteg szignált együttesen elemez ki.

Az alábbiakról tett említést a konferencián, amikre érdemes odafigyelnünk!

Mobil indexelés

A beszédje közben igen sokszor említette a mobil indexelést. Pontosabban, a Google rendszere át kíván állni a mobil indexélés irányába. Így, hamarosan bekövetkezhet az, hogy a rangsorolás szerint nem az asztali megjelenése a weboldalnak lényegtelen lesz a mobil megjelenéshez képest.

A hangsúlyozása ezzel kapcsolatosan a következő volt: senki se izguljon, leginkább azok ne izguljanak, akiknek reszponzív típusú a weboldala.

A kifejezéséből az is kiderült, hogy a Mobil-indexel foglalkozó részleg, szeretné idén elindítani a fejlesztését, de még mindig teszteléssel és kísérletezéssel foglalkoznak. Meghatározott idő nincsen!

„ …még hónapok, vagy negyedévek távolságában van, nem hetekre… ”

– mondta Gary Illyés.

A legnagyobb kihívás a Google részéről az, hogy az asztali weboldalak értékelése nagyobb, mint a mobil oldalaké, ezért a rangsoroláson változtatni szeretnének.

„ …Kevesebb a tartalom és szűkösek a linkek is… ” – majd tovább fogalmazott – „ A mobil oldalaknak sokkal kevesebb a metaadat ”

Ez nem azt jelenti, hogy ugyan az lesz a találati lista a kereséseink közben, hanem azt, hogy azoknak minősége nem lesz rossza, vagy jobb, mint most az asztali verziónál történő rangsorolásnál.

Az oldalak sebessége lényegesebb lesz

Gary Illyés beszédje közben még arról is beszélt, hogy új módszeren dolgoznak, amely képes lesz a mobil oldalak sebességét lemérni. Ergo, mégis elfogják indítani az előnyben részesítését, a sima mobilbarát oldalakkal szemben.

Ez volt az első eset, ahol a Google nyilvánosan beszélt arról, hogy a weboldalak mobil verziójának betöltődési sebessége rangsorolási tényező lesz a mobil indexeléseknél.

Néhány tippet kaptunk az oldalunknál az átállás során:

  1. Ellenőrizzük le, hogy a mobil verzió megtalálható-e az a tartalom, amelyre helyezést akarunk elérni.
  2. Ellenőrizzük le, hogy a mobil verzión is megtalálhatóak-e a strukturált adatok.
  3. Ellenőrizni kell, hogy a „rel” beállítások megfelelőek-e a mobil verziónál.

A beszédjében Illyés ígéretet tett arra, hogy a két utolsó pontról a Google hamarosan részletes útmutatót fog közzétenni.

Folytatják, vagy nem folytatják az MI-t?

Ez egy igen érdekes kérdés, viszont a konferencián is szó esett róla.

A kérdésre röviden lett, így történt meg a válasz:

„ …Ha a RankBrain hoz egy döntést nagyon nehéz megmondani, hogy miért úgy döntött, míg ez a hagyományos algoritmusoknál nem probléma… ”

A RankBrain algoritmuskapcsán egyébként nincs változás, sőt a Gépi tanulással foglalkozó részlegük jelenleg egy másik projekten dolgozik.

Ezek után a webáruház projektek felé fordultak a kérdések, miszerint a duplikált tartalmakat büntetni fogja e a Google rendszere. A válasz egyszerű volt: „A duplikált tartalom nem eredményez büntetést, de felhígítod vele a szignálokat és lábon lövöd vele saját magadat.”

A kérdések között még az is szerepelt, hogy a rangsorolásba a DA érták beleszámít, vagy nem? A válaszában azt tette közzé, hogy nincs a rangsorolásban „Domain Authority” jellegű tényező. Később arról is beszélt, hogy ne ragaszkodjunk a pontos kulcsszavas domainekhez se.

Az SMX konferencián a válaszok egy részét megkaptuk, de vajon az idei évben még mi fog történni a keresőportál részéről?

Fred algoritmus a Google-től

Most igen erős algoritmusfrissítést hajtott végre a Google a Fred-el, úgy nézett ki, hogy linkalapú volt. Robbant a külföldi SEO iparág.

Fred algoritmus március 7.-től

Március 7-9-én történt meg a Google új algoritmusfrissítése, amely nem hivatalosan a Fred algoritmus elnevezést kapta meg. A Google hivatalosan nem erősítette meg, de a frissítés tényét szinte mindegyik fórum, mindegyik szakértők, és a algoritmusfigyelő eszközök egyszerre jelezte a  nagyon erős változásokat.

Igen sok fórum a linkalapú algoritmusokról írt, miszerint a Google link alapú módosítást hajt végre. Ez leginkább a spam linkeket használó Black Hat keresőoptimalizálást érinti. Sőt, még arról is írtak hazánkban, hogy Pingvin algoritmusokat láttak hasonlóan.

A mozgások igen komolyak voltak. Az automata algoritmusfigyelő kilengett, így több tízezer kulcsszó helyezését vizsgálja a rendszer. A Google 10-15 éves egyedi tartalommal rendelkező, kizárólag természetes linkprofilú oldalakat is hátrasorolt. Az algoritmus a Fred nevet kapta, Gary Illyés a Google szóvivője lakonikusan csak annyit mondott, hogy mostantól minden algoritmust Fred-nek fog nevezni.

Napok múlva

Pár nap elteltével más észrevételek került napvilágra. Az új algoritmust linkalapúnak vélték, de az is kiderült, hogy képalapú is maga a rendszer.

A Seroundtable több új hírt is közzétett a Fred algoritmusról. Egy elemzésből az is kiderült, amit Barry Schwartz végzett el. Az derült ki, hogy az új algoritmus elsősorban a reklámokkal teletömött Adsense rendszerre fókuszál és a gyenge tartalommal ellátott weboldalakat támadja meg.

Barry írása szerint rengeteg 50-nél is több url címet kapott, ahol komoly visszaesések történtek meg. A cikkben számos nyilvános példát is megoszt velünk, miszerint az oldalakat érintette a büntetés.

Fred algoritmus halacska

Fred algoritmus halacska harcba szállt

A cikkhez rengeteg észrevétel érkezett rövid időn belül, . Viszont ellen példákat is említettek ezzel kapcsolatosan, ahol reklámokkal nem rendelkező és tartalomgazdag oldalak is büntetésről számolnak be.

Glenn Gabe az egyik legismertebb algoritmus szakértő, elismeri, hogy a mostani frissítés egyik eleme valóban lehetett az, amit Barry Scwarz írt, de csak az egyik tényezője az algoritmusnak amiről említést tett.

Sok forgató könyvet gyártottak a Fred mögé

Íme, az észrevételek a Fred algoritmusról:

  • a Google párhuzamosan indított több frissítést. Ez nem ritka a keresőrendszerben, ezért nem visszanyomozható az egyes változások kiindulásának oka,
  • a másik forgatókönyv szerint, az algoritmus olyan tényezőket vesz alapul, amelybe beleeshetnek ilyen és olyan website-ok is,
  • a harmadik szerint, a Google valami teljesen újjal kísérletezik (mint annakidején a Rank Brain algoritmusnál tett meg. Az új logika szerint rangsorolja a weboldalakat.

A Fred algoritmusról még a Washington Post is cikket írt.

Megfigyelhető, hogy a február eleji és a mostani algoritmus között összefüggés lehet, mert több példát is kimutatható ezzel kapcsolatosan. Ne feledjük, hogy a  februári frissítés kis mértékben érintett minket, de most sokkal nagyobb változások történtek meg.

Más informatikai blog oldal is megnézte az otthonunk PR cikkes oldalainál lévő linképített oldalakat és egyenlőre változás itt nem történt.

Bővült a weboldalaink tartalma! Most a oldalunkat indítottuk el, kellemes oldallátogatást kívánunk!

Milyen betűtípus került fel a weboldalunkra?

Egy érdekes válasz került napvilágra, miszerint beleszámít a Google rangsorolásába, hogy milyen betűtípus használhat a weboldalaknál? Megkaptuk a választ. Úgy tűnik, hogy ez közvetlen módon nem rangsorolási szempont.

A betűtípus használata egy weboldalnál

Betűtípus választás a Googlenél

Már igen kevés weboldalnál fordul elő az olvashatatlan betűtípus, de még ma is lehet találkozni ilyen jellegű weboldalakkal. Ezeknél az oldalaknál alig olvashatóak a betűk, amelyeket alig lehet elolvasni a böngészésünk közben. Itt ezeknél a siteoknál felmerül az az érzés, hogy az oldal nem vehető komolyan. A kérdésünk ezzel kapcsolatosan a következő:

A betűtípus választás befolyásolja a Google rangsorolását?

Érdekes válasz került napvilágra John Muellernél ezzel kapcsolatosan. A Google szóvivőjének tették fel azt a kérdést, hogy egy oldal minőségének meghatározásakor oda kell -e figyelnünk arra, hogy a website milyen betűtípussal lett elkészítve.

John Mueller a válaszában elmondta, hogy ismeretei szerint a Google egyáltalán nem határozza meg a betűtípus kinézetét. Összeségében, ha feltérképeznek egy oldalt, és azon számukra olvasható a tartalom, akkor az teljesen rendben van.

Kivételek is vannak

Egy kivétel létezik, ez pedig az az eset, amikor a szöveg egy képen helyezkedik el. John Mueller válaszában kitért ezzel kapcsolatosan, hogy a képen látható szöveget nem igazán tudják elolvasni.

Ezért gondoljuk végig, ha a weboldalon valamilyen kézírást utánzó írásmódot, betűtípust választunk (cégünkre jellemzőt, vagy ránk jellemzőt), akkor a Google-től függ az esetleges hátrány az oldalunk felé.

A Google ilyenkor nem sorolja hátrébb a weboldalt, vagy kevésbé venné komolyan. Tehát, hogy ha kedvünk van az egyedi kinézet irányába, nyugodtan igénybe vehetjük az egyedi fontot, vagy akár Comic Sans-ot.

A javaslatunk az, hogy az ilyen típusú betűtípusoknak a felhasználás kevésbé lesz mérvadó, a böngészőknek, így csökkenhet az tartózkodási idő eltöltése az oldalunkon.

Azt se felejtsük el, hogy a trendeket és a betűtípus választása sose menjen az olvashatóság rovására, mert az oldallátogatóinak száma csökkenhet.

Természetesen lehetnek kivételek, egy designer oldalán, vagy egy kereskedelemben tevékenykedő vállalatnál.

Ha kérdéseik vannak, kérjük szóljanak hozzá a cikk olvasása után.

Keresőoptimalizálás és linképítés oktatásai

Ha, őszinték leszünk, a mai világunkban egyre többen tartanak oktatást a linképítés és a keresőoptimalizálás munkálatairól idézőjelben a tapasztalataik alapján. Félreértés azért ne essék, mi nem irigykedünk, mert ez fontos, ellenben nem mindegy, hogy mit oktatnak az érdeklődők irányába. Akkor hát lássuk, hogy is miről van szó ezzel kapcsolatosan.

Egyre több a keresőoptimalizálás és linképítés tanfolyamainak száma

Keresőoptimalizálás és linképítés oktatásai

Keresőoptimalizálás és linképítés oktatásai piff-puff

Évről-évre egyre többen adnak oktatást az érdeklődők irányába a linképítés lehetőségeiről, valamint a keresőoptimalizálás munkálatairól. A tanfolyamok hossza változó. Van, aki napi szinten tart oktatást, pontosabban három nap alatt, de heti, havi oktatással is találkozhatunk. De vajon mit oktatnak annak ellenére, hogy két éve alatt óriási változások történtek a munkálatok elvégzésénél?

Bár vannak olyan oldalak, ahol az alapok megtanulása az adott cikk elolvasása alatt történik meg. Így, ha megbízunk egy vállalkozást, vagy egy magán személyt a munkálatokkal, az elbeszélgetésből kiderül, hogy érte –e hozzá.

Ellenben vannak olyan portálok is, ahol a keresőoptimalizálás tanfolyamokat indítanak el hetente, havonta.

Őszinte vagyok, én ilyen tanfolyamon az éltemben nem vettem még részt, hát még  ekkora összegért.

Az érdekesség az ezzel kapcsolatosan, hogy meghatározzák a személyek létszámát az oktatási idő alatt.

” Tizenöt résztvevő, köztük te… “

Még ha csak tízen jelentkeznek, akkor is megtartják a tanfolyamot, amiről az adott weboldalon adtak információt, hogy trükköket, technikákat és tapasztalatokat szerezhetünk ezzel kapcsolatosan. Én feliratkoztam a hírlevelükre. Vártam, hogy mikor írnak emailt a részemre, és miről is történik meg az információs mailecske. Hát az oktatásról. Meglepetésre egy hét sem telik el már ott is van az email a beérkezett üzeneteim között.

Példa a keresőoptimalizálás munkálatairól

Folyamatos példák és lehetőségek, aminek köszönhetően az első oldalon lehet a weboldalam, vagy más oldala, amin tevékenykedek. Egyszer a gépjármű kereskedelemről ír, hogy a tanfolyam elvégzése után a forgalma megnőhet. A következő időszakban pedig egy könyvről ír, amire már kilométernyien jelentkeztek.

Az árak a weboldalán találhatóak meg ennek a vállalkozásnak, ami mindennek ellenére nem semmi összegeket takar.

Linképítés tanfolyam

Linképítés tanfolyam

Én nem bántom ezt a vállalkozást, így félreértés ezzel kapcsolatosan ne essék. De, ha keresőoptimalizálás munkálatairól van szó, vagy linképítés teendőiről, azt nem egy pillanat alatt tudjuk elvégezni. Olyan típusú, jellegű cégeket, vagy magánszemélyeket kell ezzel kapcsolatosan megbízniuk, akiknek ez a szolgáltatásuk, akik ezzel foglalkoznak.

Ezért én azt javaslom, hogy az ilyen jellegű fórumok, vagy hírlevelek olvasása, előfizetése helyett, inkább a szolgáltatók irányába forduljanak. Íme, ! Kérjenek, több mindenkitől ajánlatot, valamint hogy mivel tevékenykednek az oldallátogatottság elérése érdekében. Sima linképítés, vagy keresőoptimalizálás. Oldalon megtörténő módosítások. Nem teljesen mindegy. Mindegyik lépésnek meg vannak a szerepei a látogatottság növelésének érdekébe, és hangsúlyoznám hogy aki azt ígéri, hogy 1-2 hét alatt első oldalon lesz a weboldal. Az vagy nem ért ezen szakmához vagy csak előre szeretné az egész éves díjat. Általában 2-3 hónap mire látható a munka gyümölcse, azaz az adott oldal előrébb kerül a Google találati listáján.

A véleményükre kíváncsiak vagyunk, kérjük, osszák meg itt az oldalunkon.

Mire figyeljünk oda, ha SEO tanácsadóra van szükségünk?

Meglepetés történt, valamint tanács adás a Google részéről, miszerint egy közel negyedórás videóban ad tanácsokat a SEO érdeklődői felé. Ergo, hogyan bízzunk meg egy SEO tanácsadót az oldalunk optimalizálásával. A tanács igen hasznosra sikeredett!  

SEO Munkálatai SEO Munkálatairól TIPPEKET adott a GOOGLE

SEO! Mire figyeljünk oda

A mai világunkban szinte mindenki tanácsokat add a keresőoptimalizálás teendőivel kapcsolatosan, de eddig a Google ezt nem tette meg. Fordult egyet a kocka. A jobb online jelenlétre, pontosabban megjelenésre törekedő vállalkozásoknak ez óriási kihívás, hiszen a SEO kicsit homályos terület. Napról-napra változnak a lehetőségek az optimalizálás munkálatainál. Ezzel kapcsolatosan viszont nincsen hivatalos képzés, vagy egyértelműen meghatározott út a részünkre.

Éppen ezért igen hasznos a Google mostani videója, amit Valentin napon adott ki az érdeklődők irányába. A vetítés alatt igen sok hasznos tanáccsal találkozhatunk. Most az oldalunkon egy párat említenénk, aminél igen jó lépéseket tehetünk meg a keresőoptimalizálás munkálatai alatt.

A movieban Maile Ohye szerepel. Ha jól tudom, már 10 éve dolgozik a Googlenél, mint előadó.

A legfőbb tanácsok!

A videó 12 perces, íme a legfontosabb tudnivalók nagyon röviden, később részletesen.

  1. A SEO nem mágia és nem feketemágia. (Nem varázsláson múlnak a munkálatok, hanem hosszú, kitartó munkálatokból)
  2. A jó SEO, jó felhasználói élményt is jelent. (Egy fajta kihívás. Olyan, mint egy futóverseny)
  3. A SEO tanácsadó javaslatainak összhangban kell lennie a Google ajánlásaival. (Aki optimalizál, annak tartania kell a lépéseket a rendszerinti változások miatt)
  4. Az a jó SEO tanácsadó, aki valóban elkötelezett a céged mellett. (Az ügyfélért mindent. A folyamatos beszélgetés, magyarázat az ügyfél irányába fontos)
  5. Ellenőrizd a tanácsadó referenciáit! (Ezzel azért vitatkoznék, mert aki valakinél bedolgozó volt és új vállalkozást indít, mit tudd felmutatni. A beszélgetés alatt, mielőtt megbízza a munkálatokkal, ki fog derülni, hogy ért e hozzá. Mindenkinek kell adni egy esélyt, de a személytalálkozó után a szolgáltatóról sok minden ki fog derülni.)
  6. A SEO csapatmunka, amihez az ügyfélnek is érdemben tennie kell. (Az oldalra feltöltendők új tájékoztatások, képek, szöveges tartalmak, egyéb módosítások)

Néhány megjegyzés a végére

Mi most nem szeretnénk regényt írni ezzel kapcsolatosan, mert felesleges lenne. A kiemelt tartalom után zárójelben kiemeltük a válaszainkat ezzel kapcsolatosan. Viszont azt se felejtsük el, hogy a Google és Maile tanácsai valóban hasznosak, és érdemes őket meghallgatni. Az országunk SEO szakembereik ezeket a követelményt tudják teljesíteni a maguk szintjén, más és más lépések végrehajtásával. Feljebb már írtuk, hogy mindenkinek kell adni egy esélyt, valamint egy keresési tanácsadást. Utána már tisztábban végig tudjuk gondolni, hogy ki bízzunk meg a munkálatok elvégzésével.

Az országunkban nem igazán megfizetheti Maile tanácsa, miszerint ahhoz az kell, hogy az adott SEO tanácsadónak maximálisan 1-2 ügyfele legyen. Ezt az időráfordítást pedig kevés cég hajlandó megfizetni hazánkban. Sajnos országunkban ez nem megengedhető a megrendelőink részéről.

A véleményükre kíváncsiak vagyunk, kérjük osszák meg itt a blogoldalunkon.

Az URL cím rövidítése

A hosszított internetes linkek már régimódinak számítanak, ezért most egy-két példát fogunk felhozni ezzel kapcsolatosan. Ha kihasználjuk a jó URL cím rövidítőket, akkor minimalizáljuk a karakterek számát az oldallátogatónak, aminek köszönhetően megnő az oldalböngészők száma. Egy ilyen lépéssel megkönnyítjük az adott oldalunk elérhetőségét a felhasználók felé.

Rövid URL cím

Egy jó pár lehetőség van ezzel kapcsolatosan az oldalunkon. Meglepetésre egy pár darab még egyéb lehetőséget is kínál a felhasználók felé. Nézzük meg az alábbi 10 URL rövidítéssel foglalkozó szolgáltatót.

URL cím rövidítése - PAGNET.HU

Szintén ajánlott: Hogyan változtatható meg az URL cím rövidítése a legfontosabb Szociális Szolgáltatóknál, mint például a Facebook, Twitter.

Bitly

A Bitly oldalánál regisztráció nélkül is rövidíthetjük az URL címünket. A Bitly rendszerében, nyomon követhetjük, hogy hány kattintás történt a rövidített linkünkre a felhasználóktól. Mi is használjuk a Facebook oldalán történt linkeknél.

Goo.gl

Na vajon kié lehet ez a link? Hát a keresőbarát oldalé, így a Google tulajdona. Ez az ő saját link rövidítő portáljuk. Ennek a használatánál linkek rövidítése megtörténik meg. A regisztráció után a Google megjeleníti őket az alábbiakban, sőt még a hosszú URL-változatban is. Ezen kívül Közzéteszi a dátumot és a kattintási arányt is.  Valamint az analitikába is betekinthetünk.

TinyURL.com

A TinyURL a kezdetek óta elérhető, viszont már múltbéli cselekedetnek számít. Az emberek még mindig használják ezt a portált. Egy-egy próbára ajánljuk a felhasználását.

Ow.ly

Egy másik népszerű alternatív rövidítő rendszer az Ow.ly, ami maga egy link-rövidítő, ami a vezető közösségi média alkalmazását is ismeri. Linkek hosszát azonnal elvégzi, de meg kell neki adni egy CAPTCHA kódot a link érvényesítéséhez.  Ha fájlokat, képeket, esetleg videókat szeretnénk megosztani, akkor az Ow.ly mindenféle különböző formátumban segít nekünk. Ha Twitter alkalmazottak vagyunk, akkor regisztráltként kezel minket ez az oldal.

Is.gd

Hallottak már róla? Az országunkban nem igazán ismert URL rövidítő portálról van szó. Ez az Is.gd, ami rendelkezik az egyik legegyszerűbb URL lerövidítési alkalmazással. Meg kell adni a hosszú kapcsolatot, majd a Shortner! menüpontra kattintva tudjuk elvégzi a munkálatot. Viszont, ő nem ad extra funkciókat nekünk, nem ad egyéb szolgáltatásokat  sem. Egy próbát azért megér.

Buff.ly

A neve Buffer! A Buffy.ly oldalán bejelentkezhetünk, ha Twitter-esek, Facebook-osok, vagy Linkedin felhasználói vagyunk. Ez portál az egyik legnépszerűbb közösségi média eszközök az internetes világunkban! Ajánljuk, hogy tekintsék ezt a meseszerű eszközt. Ennél az oldalnál meghatározhatjuk a linkünk ütemezését is, miszerint későbbi időpontra is beállíthatjuk a link megjelenését. A beállított idő után fogja automatikusan lerövidíteni a linket a számunkra. Plusz a mobil app (applikáció)  segítségével nyomon követhetjük az analitikát ennél az alkalmazásnál, ahol a kattintásokat tekinthetjük meg a linkünknél.

AdF.ly

AdF.ly tesz egy érdekes megközelítést a linkek lerövidítésénél a felhasználók irányába.  Érdekes, mert pénzt lehet keresni a használatával. Ha kattintást kap az AdF.ly link, akkor kaphatunk pénzecskét. Bár nem kapunk sok pénzt a használata alatt. Viszont kaphatunk egy részletes statisztikát, ha regisztrálunk egy fiókot, és mi fizetjük PayPal-on keresztül a kifizetéseket, ami csak 5 dollár lenne a részünkre.

X.co

X.co egy link-rövidítő tulajdonosa, aki Amerikában tevékenykedki domain regisztrációval, ő a GoDaddy. Nem feltétlenül kell terméket vásárolnunk a GoDaddy felhasználása alatt, itt csak regisztrálnunk kell. A szolgáltató ezután ingyenes felhasználói fiókot add nekünk. Miután létrehoztuk a fiókunkat, már be is jelentkezhetünk. A belépés után illesszünk be hosszú hivatkozást az adott területre, ahol választhatjuk x.co vagy go2l.ink kiterjesztést, ahol shortlink meghatározása történik meg felénk.

Bit.do

Bit.do egy másik nagy alternatíva, ahol egyszerűen és hatékonyan járhatunk el a rövidítés közben. Itt mi határozhatjuk meg a short-url (rövidlink) nevét, karaktereit. Ha nem élünk ezzel a lehetőséggel, akkor a rendszer önműködően generálja le az URL címet nekünk.  Itt fiók nélkül is használhatjuk az opciót.

Mcaf.ee

Ez egy internetes biztonsági vállalat szolgáltatása. A vállalkozás neve: McAfee. Itt saját URL-rövidítést végezhetünk el, a link amit kapunk egy biztonságos szolgáltatás támogatja. Ezt észben kell tartanunk, miszerint ez a portál nem olyan mint a mint Bit.ly, Goo.gl és Ow.ly oldalai. Ez a szolgáltatás nem igazán szokott nagyon rövid url címeket adni a felhasználása alatt.

Reméljük ezzel a tízes tippel segítettünk a rövidítésben Önöknek. Várjuk egyedi véleményüket a cikk  olvasása után. A linképítési munkálatok elvégzésénél mi is szoktuk használni a linkeket.