Breadcrumbs menü kialakítása és előnye

A kis menüpontok, magyarul a Breadcrumbs elnevezéssel rendelkező opciók nem csak felhasználói szempontból, de a keresőoptimalizálás teendőivel is felhasználhatóak. Persze ezzel kapcsolatosan több szolgáltató portál, de még a Google is rendezett videó felvételt ezzel kapcsolatosan. De magáról, miről is szól a felvétel a Breadcrumbs lehetőségeit illetően. Maga a Google arról beszélt hogyan is lehet jól használni ezt kis menüpontozást.

Milyen a Breadcrumbs menü, valamint milyen előnyeink vannak belőle?

Ne feledjük, de ha mi nem lennénk ezzel tisztában, akkor a morzsamenü (Breadcrums), azt mutatja meg, hogy egy weboldalon belül hol helyezkednek el a látogatóink. Sőt, még az is kideríthető, hogy milyen felső szintű kategóriák vannak az adott oldal felhasználása közben.

Amit még érdemes tudnunk, erről a morzsamenüről, hogy maga a menü egyes elemei maguk is linként funkciónálnak, üzemelnek. Ezekben az esetekben vegyük megoldásnak a keresőoptimalizálás és a linképítés munkálatait is.

Miért fontos keresőoptimalizálási szempontjából ez a rendszer?

Nos, a válasz nem túl bonyolult, sőt igencsak egyszerű. A morzsamenü belső linkekként szolgál, ráadásul releváns linkként. Innen ide, onnan abba az irányba.

Breadcrumbs felépítése

Bemutató fotó: Breadcrumbs felépítése (főmenü , almenü, almenü-kategória, termék)

Ezért maguk ezek a linkek, nem egyszerűen egy belső linkről van elnevezve, hanem erőteljes, kapcsolódó linkről. A magyarázatba azért ebbe nem igazán mennénk bele, mert nem igazán szeretnénk ezt túlbonyolítani, ámbár röviden-tömören íme egy példa.:

A Google Algoritmusról írunk az oldalunkon, aminek köszönhetően az oldalunk látogatottsága kezdetekben nem igazán, de lépésről-lépésre megnövekszik. Természetesen a későbbiekben ez meg sok szorozódhat az oldalunk látogatottságánál.

Az oldal látogatottságán kívül, még a tartalom feltérképezéséhez is hozzájárulunk a Google részéről. Ez egy hasznos funkció, lehetőség az oldal tartalmának bővítését követően, még manuálisan is.

Mindennek ellenére sok fajtája van

Ennek a menürendszernek alapvetően három fajtája vált ismerté a linképítés és a keresőoptimalizálás piacán egyaránt.

Hely alapú menü

Itt a menük az oldal felépítését tekintve, hol helyezkednek el az oldal elhelyezkedésében. Ennek tipikus példája a kategóriák, ezen felül másodlagos, bár elsőként is felugrik az alkategória menüben a felsorolt termékek, és nem utolsó sorban még a megjelenése is számít a magyar szavas morzsamenüben.

Tulajdonság alapú

Képzeljük el, hogy egy webáruház esetében a felhasználóknak lehetősége van arra, hogy az ár, a méret, a gyártósor, vagy éppen szín alapján történjen meg a szűrés lehetőségei. Ezért magának a menürendszernek a felépítési elemei, egyszerűen és gyorsan hivatkozhatnak a gyártói oldalra, vagy akár egy szín alá sorolt termékekre. Ezekben az esetekben a G rendszere jutalmaz.

Útvonalkövető menüpontok

Végül a harmadik breadcrumbs típusú, úgy nevezett útvonalkövető menüpontnak. Ennek a lehetőségnek a lényege a következő. Maguk a felhasználók szűrési, vagy válogatási lépéseit jeleníti meg az eredmény oldalon ez a menürendszer. Összességében, ha a felhasználó először a ruhára, majd a barna színre, aztán az egyedi méretek kiválasztása utánjelennek meg a termékoldalon.

Hol használjuk a morzsamenüt?

Ezt a kérdést, úgy mint mások fel sem fogom tenni, mert véleményem szerint ez egyértelmű válaszok közé sorolandó. Ellenben azt se felejtsük el, hogy magukat a linképítés lehetőségeivel is lépéseket kell tartanunk a morzsamenü rendszerében. Twitter, Tumblr, Google és még sorolhatnám.

Egy szónak is száz a vége érdemes végig gondolni egy weboldal felépítését, viszont ha nem bírnak vele, keressenek fel minket a nagyobb oldallátogatottság érdekében.

Íme, még egy videó, ami angol nyelven érhető el a Google részéről erről a témáról.

Címke , , , .

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Pagács Attila (PAGNET) mondta:

    A cikk olvasását ajánlani tudom a webáruházak részére! Előnyben részesülnek azok az oldalak, ahol részletesebben foglalkoznak a termékek felsorolásával. A munka sok, de ne feledjék. Hosszútávón nagyon is megtérül!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.