Felfedezésekről tudhatunk a rangsorolás lépéseiről?

Egy igen komoly felmérésen eset át egy csoport, akiknek sikerült felmérniük a rangsorolás lépéseit az AI részéről. A pontos felmérésből még az is kiderül, hogy nagyon új típusú kép rajzolódik ki a felmérésnek köszönhetően.

A rangsorolás új módszere: AI részére

Az AI magyarul Mesterséges Intelligencia felmérését a SEMrush ma végezte el, aminek köszönhetően tette közzé a tanulmányában, hogy milyen tényezőket kell figyelembe vennünk a Google rangsorolásakor.  Ergo, az adott oldalak hová is fognak felkerülni.

Most viszont biztosak az eredmények a SEMrush részétől. Itt új módszert alakított ki az elemzésének köszönhetően.

Kutatások a Mesterséges Intelligencia rendszerében

A felmérésüket 600 ezer kulcsszó adatainak feldolgozásával végezték el, amikor is több összefogást és rangsorolási tényezőket fedeztek fel. Az eredményük így sokkal másabb lett, ami azért is nagy észrevételt keltett a részünkről is, mert eredetileg a SEMrush is a hagyományos korrelációs módszereket használtak fel. Viszont, a megkapott eredményekkel nem voltak elégedettek, mert eléggé egyértelmű az összefüggés és a helyezés, valamint a rangsorolási tényezők között.

SEMRush rangsorolás eredmény

SEMRush rangsorolás eredmény most elolvasható

A kutatásokat manuálisan is elvégezték, aminél kiderült, hogy külön kezelték a nagy, közepes és kis forgalmú kulcsszavakat az elemzésüknél. Ez után külön elemezték a forgalmi, link és on-page elemeket a szavaknál. Meglepetésre a vizsgálatokat nem csak angol nyelvterületre, de európai kulcsszavakra is kiterjedt az ő keresésük (olasz, német, spanyol, stb.).

Erről itt egy fotó amit ők készítettek el.

Magyarra fordítva jöttek rá az ellenőrzés alatt:

  • weboldal látogatóinak száma
  • oldalon eltöltött idő
  • megtekintett oldalak száma munkamenetenként
  • visszafordulási arány
  • hivatkozó domainek száma
  • tartalom hossza
  • weboldal biztonsága
  • kulcsszó a szövegben
  • kulcsszó-sűrűség
  • kulcsszó a címben
  • kulcsszó a meta leírásban
  • video az oldalon

Persze itt még nem pontosan tudják, hogy miről is van és micsoda, valamint mire jó. Erről egy apró észrevételüket tesszük közzé az oldalunkon:

  • A felmérés észrevette, hogy azok az oldalak, amelyek közismertek, valamint nagy tekintélynek örvendenek sok látogatót szereznek. Éppen ezért a rangsorolási előnyt is biztosít számukra a rendszer. Ergo, ne emeljük ki a termékek márkáit a munkálataink alatt.
  • a hivatkozó domainek nevei, számai továbbra is fontosak a rangsorolás meghatározásában
  • kiegészítésképen a hagyományos on-site keresőoptimalizálási elemek (SEO) jelentősége kiemelkedően csökkennek a korábbi évekhez képest.

Ezért az összegzés a SEMrush segítségével jött létre, éppen ezért érdemes más észrevételeket is átolvasnunk.

További észrevételek

Az oldalra látogatók száma

A vállalkozás kutatása során egyéb kiemelt észrevételt is kiemeltek, ami alapján megtudták, hogy mennyi az oldalra érkező forgalom értéke, a Google szervezetének találatai nélkül. Miképpen hat ki a helyezésekre. Az optimalizálás irányzata itt is egyértelmű lett: ha az organikus (szervezet) forgalmat nem vették figyelembe, csak az egyéb forrásból érkező látogatókat. Pontosabban, direkt, közösségi média, e-mail és még sorolhatnák. Ez viszont forgalom szoros összefüggést mutatott a helyezésekkel kapcsolatosan.

SEMRush besorolása

SEMRush besorolása számítása alapján

Minél nagyobb volt a látogatószám az oldalon, annál jobb volt a helyezés is.

Mindez azt mutatja ki, hogy a nagy látogatói létszám forgalma a Google a minőség egyik fontos jelének tekinti. Így történik meg a rangsorolás előnnyel és jutalmaz érte.

A jelentése a következő: már a SEO (keresőoptimalizálás) stratégia nem lehet hosszú távon sikeres márkaépítés nélkül.

Mindezeken kívül még a felhasználói látogatók száma is előnyben részesíti a weboldalunk elérhetőségét. De akkor mindezt, hogy érjük el linképítés nélkül? Tulajdon képen sehogyan sem. A lényeg leginkább az oldalra látogatók száma és az ott töltött időtartalmak is. Mi kifejezetten ezért szoktunk egy szimpla oldalánál Blog funkciót is hozzárendelni az oldal tartalmához, ahol egyéb információk is feltartják az oldalra látogatókat.

Sőt, a felmérésből még az is kiderült, hogy minél több oldalt néznek meg egy munkamenet során, annál előrébb helyezi el a portál motorja az elhelyezkedését.

A linkek mindennek ellenére még mindig fontosak

A Google igen sokszor megerősítette már azt is, hogy a linkeknek kiemelt szerepük van a keresőoptimalizálás munkálatai alatt. A mér adatok a SEMrush adati alapján a következő képen tekinthetőek meg. A domainre hivatkozó linkek száma egyértelműen összefüggött a helyezéssel a portál találati oldalán. A nagyon magas forgalommal rendelkező weboldalak több ezer hivatkozó domainnel rendelkeznek, de ahol kisebb a verseny, ott néhány link is nagy előrelépést hozhat az oldalak számára.

SEMRush oldal látogatószám

SEMRush oldal látogatószám meghatározása

Nem fontosak a kulcsszavak

Erről érdekesség képen írunk, hogy már több mint egy éve tudunk. Itt most már inkább a weboldalakra mutató linkek számítanak és az egyedileg megszerkesztett cikkek elkészítése számít. Ez legalább megerősítette a gondolatunkat.

Változnunk kell vagy Search Engine Marketing irányába kell lépnünk

A SEMrush oldalán egyszerre körvonalazódik az új típusú és a régi típusú kép. Ezt más is már közzétette, miszerint keresőoptimalizálásban, és a linképítésben valamint a technikai on-site optimalizálással nem lehet az első helyre kerülnünk. Mindez akkor, ha az oldal minősége nincs rendben, ha hiányoznak a márkaszignálok, és a jó felhasználói élmények. Minél több időt töltenek a weboldalon a felhasználók, annál jobb eredményeket érhetünk el.

A mostani kutatás óriási előnye az, hogy mindezt kimutatta a részünkre. A keresőoptimalizálás munkálatai egyre jobban összefonódnak a marketinggel, márkaépítéssel, és nem utolsó sorban a közösségi médiával.

Egy nagy márkának a Google rendszerében nem csak sok látogatója létezik, hanem sok linkje is a helyén csücsül. Azon mi is elgondolkodtunk, hogy ez mennyire választhatóak szét az egyes rangsorolási elemek között a többi értéktől?

A megoldás: egy nagy kérdőjel egyenlőre! Viszont, már ezen eredménynek köszönhetően sokkal többet tudunk, valamint a gondolatunkat megerősíthetjük az új és a régi ügyfeleink irányába.

A hagyományos SEO elemek, mint a kulcsszavak, a linkek ma is fontosak, de tény, hogy olyan elemek jelentősége, mint a címsorok, a félkövér és a többi jelentősége radikálisan csökkent. Valamint mi még azt is jól megláttuk, hogy ha egy weboldal tartalmának a minőségéhez képest túlteljesít linkekben, akkor nem tud még feljebb kerülni a találati listán.

A Google AI rendszere, úgy nézz ki, hogy képes érzékelni egy weboldalak minőségét és talán ezen keresztül a felhasználói élményeket is.

Amióta mi is elkezdtünk foglalkozni a „keresőoptimalizálás

” kulcsszavunkkal az al-portálunkon keresztül, egyre jobban előrébb kerülünk a találati listában.

Mindennek ellenére azért kettő kérdésem még lenne:

  1. Vajon meddig fog ilyen intenzitással szerepelni egy weboldal a megfelelő pozícióban
  2. Milyen újdonságokat fognak elindítani a portál székhelyénél.

A legközelebbi hírek alatt remélhetőleg erről fogunk tudni írni.

Címke , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.