A SEO tanácsai Gary Illyéstől

Egy másik informatikával, valamint SEO munkálatokkal foglalkozó társunk egy kicsit korábban említette meg a fórumoldalán keresztül, amit Garry Illyés tett közzé. Hasznos tanácsok tekinthetők meg a Twitter oldalán keresztül.

A tanácsok a Twitteren, leginkább a SEO témájával érintenek minket. Itt most leginkább a kezdő tippek olvashatóak, de azért jó ezeket a Google szóvivőjének tollából olvasnunk. Gary Illyés a sorozatot DYK-nak, azaz „Do you know?”-nak nevezte el, amit magyarra úgy lehetne lefordítani, hogy „tudtad?”.

SEO hibája a duplikált tartalom

„Tudtad, hogy a Googlenak, nincs duplikált tartalom büntetése, de az azonos tartalmak elhasználják a feltérképezési büdzsédet és felhígítják a szignáljaidat?”

Nagyon fontos, hogy Gary Illyés hangsúlyozta, hogy bár direkt büntetés nincs az oldalt mégis hátrányosan érintheti a duplikált tartalom megjelenése. Erre mindenképpen figyelnünk kell, különösen webáruházak esetében.

Duplikált tartalmaknál a HTTPS tartalmak előnybe kerülnek?

Keresési eredmények

Tudják, hogy a találati listán történő megjelenés: ”Nagyjából x találat” csak egy durva becslés, ami eltérhet a valós találatok által megadott számoktól?

A SEO szempontjából ennek a számnak nincs is igazán jelentősége, nem ez határozza meg elsősorban.

Visszaesés hibájának oka

Tudják, hogy az oldal átalakítása után látható visszaesések egyik igen gyakori oka, az új oldalról hiányzó META adatok és direktívák, például a hreflang, vagy az extra noindex?

Noindex-SEO

Az oldal átalakítások mind a kis, mind a nagy oldalaknál komoly fejtörést okozhatnak. Az idei évben egy pár ügyfelünk, ahol átalakítás után visszaesett a forgalom. Ezek mögött az esetek 99%-ában oldalbővítés vagy technikai hibák állhatnak.

Noindex használata, robots.txt beállítások

Tudták, hogy nem érdemes egy oldal hozzáférhetőségét egyszerre korlátozni noindex paranccsal és robots.txt-vel, mivel a robot nem látja emiatt a noindex címkéit?

Tipikus hiba ez is, a hazai oldalaknál, erre érdemes oda figyelni.

Nem kell link …

Tudtátok, hogy nem szükséges link a jó oldal helyezésének érdekében. Íme: olvassa el Rand Fishkin cikkjét.

A linképítést előre meg kell gondolni, hirtelen egy tucat link gondot okozhat az oldalunkon.

Érdekesség mert …

A PageRank használatát 18 év elteltével is használják. A PA érték a körülbelüli PR értéket mutatja meg nekünk.

Kulcsszavak

Ez leginkább az előfizetőinknek fontos, miszerint a kulcsszavaknak eltérő lehet a súlya a rangsorolásban, hogy hol helyezkednek el? A láblécben lévő szöveg súlya kisebb egy kicsivel kisebb, mint ami a szöveg közepén lévő tartalom. Ezért szoktam javasolni, hogy a weboldalon történjenek időnként frissítések, tartalom megjelenítések, amikben szerepelnek az általuk megadott kulcsszavak.

Ha lesznek újabb tanácsok Gary Illyéstől, mi befogunk róla számolni a blogoldalunkon.

Módszerek a keresőoptimalizálás, linképítés stratégiáinál

Most arról fogunk írni, hogy mik változtak történtek a Google rendszerében, mire kell oda figyelnünk a keresőoptimalizálás tekintetében. A lépések megtartását érdemes megtartani. De mik a lépések, amiket tehetünk a jobb eredmény, nagyobb forgalum elérése érdekében?

A Google rendszere elkezdte a mobil keresés szerinti indexelést a keresési csatornában. Ezen kívül lecsapott a tolakodó pop-up hirdetésekre, és eltávolította a jobb oldali hirdetéseket az oldalakról. Aki ezeket nem vette figyelembe hátrébb sorolódott a keresőrendszer találati rendszerében.

A Google változtatásokat hajtott végre az algoritmus rendszerében, így elsődlegesen a felhasználói viselkedés alapján preferál. Megfigyelik a rendszerben, hogy a felhasználók mit csinálnak, és ez alapján a kereső még pontosabb és témaspecifikusabb keresést add nekünk. Ez egy látványos előrelépés a Google rendszerétől. Azt se felejtsük el, hogy maga a keresőrendszer évente több mint 2 trillió keresést hajt végre évente. Új Call-to-action-re van szükség.

Keresőoptimalizálás tippjei - pagnet.hu

Úgy döntöttünk, hogy a változásokkal kapcsolatosan, néhány ötletet és tanácsot osztunk meg itt a blogoldalunkon. Így, javítani tudnának az eredményeiken, javítani tudnánk 2017-es évben a találati listán történt visszaesésen.

4 módszer, amely erősítheti a keresőoptimalizálás, linképítés stratégiát

  • Több csatornás stratégia létrehozása

A Google rendszere alternatívan reagál most már. Kevésbé súlyozott forrásokból érkező kereséseket emel be az általános forgalmi adatok közé. Lásd.: Twitter, Tumblr, és még sorolhatnánk ezeket az oldalakat. Így érhetjük el azt, hogy a forgalom már nem elsődlegesen a direkt keresésektől függjünk. A webáruházaknak is ez egy új stratégia lehet, hogy forgalmat generáljanak az oldalra. Itt a személyre szabott tartalmak is releváns találatokat adnak a keresőportálon, legyen szó a YouTube-ról, Linkedln-ről, vagy a blogbejegyzések kommentjeiről. Izgalmas formátum lett a video marketing, amely egy új forgalmi forrásként jelenhet.

2) Fejlődött a kulcsszó keresési stratégia

Sok új elemet épített be a Google keresőmotor találati oldalakon (SERPs), itt megnehezítik a click generátorok dolgát. A Google Answer Box és a Carousel olyan találati boxokat eredményez, amelynél az információnak nem kell feltétlenül az első helyen szerepelnie a találati helyeken.

Tény az, hogy a Google keresőjében egyre nehezebb megszerezni az első oldalon lévő helyeket, ahol magasabb az átkattintási aránya, mint a többi találati oldalan. Sokkal összetettebb és keresőoptimalizálási megoldásokra van szükség az eddig lehetőségeken túl.

A megoldás az, hogy: a kulcsszavak célzási stratégiáját ahhoz a metódushoz kell igazítani, ahol az emberek ténylegesen keresnek a Google keresőben. Használjunk kulcsszó kutatási eszközöket. Ilyen oldalak például a Google AdWorlds vagy a HubSpot Keywords App amivel a long-tail tartalmakat fel tudjuk fedezni. Ilyenkor tudhatjuk meg azt, hogy az adott célközönség keresése és kommunikációs csatornáin jelen vannak e. Ezután tervezzünk egy stratégiailag felépített blogbejegyzést ezzel kapcsolatosan, így a weboldal nagyobb valószínűséggel magasabb értéket fog kapni a Google keresési eredményei között.

3) A kapcsolat kiépítésbe (link Building)

Továbbra is az Inbound marketing stratégia alapvető része a honlapra mutató bejövő linkek száma és értéke. Ahhoz, hogy ez a találati kapcsolat sikeres legyen több elemből álló szempontrendszernek kell megfelelnünk. Pontos linktalálatok, stratégiai megközelítések, ezek eléréséhez taktikai célok meghatározása, és nem utolsó sorban a hozzá tartozó mutatók  pontos felmérése. Ezeknek a kapcsolatoknak (link building) a kiépítése aránylag hosszú időt vesz igénybe.

Link-Building - pagnet.hu

Ezen okok miatt a SEO marketingnek egyensúlyba kell hozunk. Ne feledjük a hosszútávú befektetéseket (long-term investmets), valamint a rövidtávú (short-term hacks) folyamatos forgalmat generáló megoldások egyensúlyba kell hoznunk. Összességében a spam-ek ne lepjék el a weboldalunkat. Ez megfigyelhető a MOZ oldalán keresztül.

A hosszútávú (long-term) befektetések magas költségei ugyan lassabban térülnek vissza a befektető részére, de nagyon kell ügyelni arra is, hogy bármilyen rövidtávú stratégia erősen közelít a spam irányába. A hosszútávú linképítés, amit más honlapokon keresztül végzünk el, stabil látogatásokat fog eredményezni a részünkre. De a gyors linképítés, (short-term hacks) rövid távú agresszív taktika magával hozza a bizalmatlanságot, a hiteltelen tartalom érzetét és a látogatók elmaradását is.

Meg kell találni az arany középutat a linképítés munkálatainál. A hosszútávú (long-term) és a rövidtávú (short-term) stratégiák között úgy, hogy a végeredmény egy olyan webhely vagy blogoldal legyen, amelyre hírértékű, szervesen kapcsolódik az adott témakörökhöz.

4) A keresőben való növekedés elsődleges alapja

Bevezetése után a RankBrain a Google új gépi tanulási algoritmusa, ami segít nekünk meghatározni a keresőmotorok rangsorolását. Kereső kölcsönhatásba lép a Google által mért első 100 keresés rangsorolása.

Íme, azok a RankBrain stratégiák, amelyekkel meg tudjuk erősíteni a keresőoptimalizálás elhelyezkedését a találati listán:

  • Gondoljunk arra, hogy a felhasználók nem kulcsszavakat keresnek, hanem a kérdésekre válaszokat
  • A felhasználói élményt úgy alakítsuk ki a honlapon, hogy minél több kereséses lekérdezésre tudjunk választ adni. Így fognak több időt tölteni a látogatók a weboldalunkon
  • A honlapod biztonságosan, gyorsan és szépen működjön minden mobil és asztali eszközön keresztül
  • El kell távolitani minden olyan eszközt a weboldalról, ami pop-up-os vagy hirdetéses és zavarja, akadályozza a böngészőket az oldal látogatása alatt

A keresőoptimalizálás egy olyan állandóan változó játék, aminek az alapja az elkötelezettség. Egy biztos, hogy a Google sokat változott a 2016-os évben és folytatta a változtatásokat az idei évben is. Figyeljünk oda, hogy legyen egy hosszútávú tervünk, ezeknek a változásoknak a lekövetésére.

blogoldalon véleményírás - pagnet.hu

Ha ez bonyolult az Önök részére, mi készséggel állunk az Önök rendelkezésére. Kérjük, írjanak a blogoldalunkra, hogy segíthessünk az oldal látogatottságának növekedésében, vagy az oldalunkat.

Algoritmusmódosítás történt a Google részéről

A Google ismételten egy új igen jelentős frissítés hajtott végre a héten kedden.  A februári hónap első felében linkalapú frissítés történt. Elsősorban a linkek miatt sorolta hátra a weboldalakt, vagy éppen előre. A SEO fórumok jelzései azok voltak, hogy spam linkek miatt kerülhettek hátrébb az oldalak.

Algoritmusmódosítás 2017. február

De milyen algoritmusmódosítás történt még?

Nos, úgy tűnik a Google rendszer fejlesztői nem pihennek, mert a héten ismét jelentős algoritmusmódosítás zajlott le, amiket még a magyar oldalak is megéreztek.

Hozzánk eléggé sok, egymástól független jelzés is érkezet olyan weboldaltulajdonosoktól, akiknek weboldal a február 7.-i frissítést követően számottevően visszaesett a találati listán.

A visszaesés, sajnos nem csak egy-egy aloldalt érintett, hanem a domain összes kulcsszavára történt hátra esés. Pontosabban kisebb, nagyobb mértékben, oldalakat repülhettünk hátrébb a találati listán a Google részétől.

További észrevételek, amik történtek

A másik jellegzetesség, amit észrevettünk, hogy nem is nagy arányban, de bizonyos kulcsszavakra a Google által hozott url-ek megváltoztak. Ez arra utal az észrevételünk alapján, hogy a mostani algoritmusfrissítés inkább tartalmi/minőségi jellege volt. Így, nem linknek minősülnek. Ha tippelni lehet, akkor a mostani módosítás a Google alapalgoritmusát érinthette, de lehet az is, hogy hasonló volt ahhoz, amit korában minőségi algoritmusfrissítésnek nevezett a nemzetközi szakma.

Három példa ezzel kapcsolatosan, amit egy másik blogoldal adott közzé. Az első az emag.hu, amiről írtak a blogoldalon. Ez egy igen csak ismert webáruház, ahol jól látható a SemRush adatai. Kis mértékben, de meg romolhatott a megjelenése a találati listán.

A változást az automata algoritmusfigyelők is észlelték. A moz.com figyelője a Mozcast rég nem látott 100 pont feletti értéket kapott. Plusz még a legmegbízhatóbbnak tartott Algoroo, pedig az idei év legmagasabb értékét regisztrálta.

Most, akkor hogy is van? Valami az értékelés alapján maximális pontont csücsül, másik pontjai pedig el-eltűntek?

Elindult a Google pop-up büntetés

Korábban már említettük, hogy elfogja indítani a Google a pop-up rendszerek ellenőrzését, aminek a végénél meghatározza, hogy ki jogosult a büntetésre. A Google hivatalos blog oldalán is közzétette ezt.

Google közlemény

Magyarfordításban ezt tették közzé:

„ A mai naptól kezdve, azon oldalaknál, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető a felhasználók részére, azok a mobil találati listán nem fognak jó helyezéseken megjelenni. „

Röviden tömören ennyi a közlemény. Hátrébb fogja sorolni a Google rendszere azokat az oldalakat, amelyek agresszívan használnak felugró ablakokat, valamint az ablak bezárása nem lehetséges.

Korábban azt közölték, hogy ez nagyon is zavarja az internet böngészőit. Azért döntöttek úgy, hogy a keresőrendszerbe hátrébb fogják sorolni, így feltehetőleg kevesebb lesz az oldal látógatóinak száma.

Íme, egy felsorolás:

  1. Felugró ablakok, amelyek a webtartalom legnagyobb részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg vagy az oldal böngészése során. (Ergo, el kell érni a zárórészét a böngészés során a felugró ablaknak.)
  2. Olyan applikációk (alkalmazások) letöltésére ösztönző ablakok, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen. (Itt maximum 5 másodpercre állíthatják be a felugró ablak megjelenését, de visszaszámolás szükséges)
Google POP-UP figyelmeztetés

Íme, a Google blogoldalából a fotó

Országunkban igen sok weboldal használ pop-up ablakokat, ezek inkább a felhasználó viselkedésére reagálnak. Webáruháznál a kosár jelzése, esetleg kilépési szándék észlelése,  ezeket a mostani tudásunk és a Google közleménye szerint nem érinti hátrasorolás.

Viszont, ami gondot okozhat az a görgetés során megjelenő felugró ablakok, amelyeket előszeretettel használnak például blogoldalak a hirdetések megjelenítésére. Ilyen gondot okozhat a Facebook like is.

A hazai webáruházak esetén a felugró ablakok jelenthetnek gondot, ahol nem a felhasználói szándékra jelennek meg a felugró ablakok,  hanem például az ünnep nyitva tartás, vagy akcióra figyelmeztető ablakok.

De akkor hogyan figyelmeztessük az oldal látogatóját arra, hogy az üzlet x időponttól, y-ig zárva lesz???

A magunk véleménye az ezzel kapcsolatosan, hogy a méret arány meghatározása, valamint x időután történő automatikus bezárása engedélyezett legyen a Google részéről és ne a büntetés.

Keresőoptimalizálás változásai 2017-ben

Ilyen még nem volt, hogy maga a Google javaslatokkal igyekszik segíteni a felhasználóinak a keresőoptimalizálás munkálataival kapcsolatosan. Most ez megtörtént.  A tanácsok a véleményünk alapján nem 100%-os eredménnyel fognak összejönni, de azért maga a Google adta. Lássuk miket is javasol a részünkre a keresőoptimalizálás tekintetében január 1.-től!

Felugró ablakok tilalma indul el január 10-től

A tavalyi évben számos alkalommal felhívták a figyelmünket arra, hogy a felugró ablakok zavarják a mobil felhasználókat. Ezzel kapcsolatosan sokszor figyelmeztettek bennünket, majd a  hivatalos blogoldalukon jelentette be, hogy 2017. január 10-től új algoritmikus büntetést indítanak el ezzel kapcsolatosan.

A büntetés a Google részéről azokat érinti, akik találati listáról érkezőknek nagy felugró ablakot jelenít meg, ami eltakarja a webtartalom jelentős részét, így rontja a felhasználói élményt a böngészés alatt. Apróságként még, hogy nem érinti az exit pop-upokat és más felugró ablak típusokat az algoritmus büntetése.

Erre figyeljünk oda, mert ez hátra sorolást eredményezhet a weboldalonknál, tehát erősen befolyásolja a keresőoptimalizálást!

Indexelés fókuszban van!

John Muellertől, a Google szóvivőjétől az utolsó beszélgetésénél megkérdezték mi a Google három fő SEO tanácsa a 2017-es évre.

A válasza a következő volt:

„Mobil, mobil és mobil. Egyszerű igaz?”

John Mueller felhívta a figyelmünket arra, hogy a jövő évben indul a Google mobil indexe szolgálatása is. Ez fogja rendezni a Google adatbázisának és rangsorolásának alapját az idei évtől.

Ez azt jelenti, hogy  mindenki nézze át a saját weboldalának mobil verzióját, és annak HTML kódját. Vajon azok az on-site SEO elemek, amelyek az asztali verzióban rendben voltak a mobil verzióban is jó helyen  lesznek?

Most akkor mi van? Íme , a válaszunk. Először is nézzük át a title, a címsorok, a belső linkelés elhelyezkedéseit. Ezt HTML kódból kell ellenőriznünk. John Mueller külön felhívja a figyelmet arra, hogy sok SEO eszköz automatikusan egy weboldal asztali verzióját térképezi fel, ezekre ügyelni kell, mert így félrevezethetnek minket.

Ezért is javítottak a mobilbarát rendszernél történő ellenőrzésre a Google-nél.

A tanácsunk ezzel kapcsolatosan a következő: ellenőrizék le a weboldal mobil verzióját, és nem csak a felhasználói élmény és tartalmi szempontból történjen meg, hanem a technikai vonatkozások alapján is.

Ha nem tudják, pontosan miről is van szó, mi segíthetünk ezzel kapcsolatosan: itt.

Második tanácsunk az oldal technikai ellenőrzése. Ezt komolyan kell ,hogy vegyünk, mert ha élesedik a mobil tartalmak indexelése, a rendszer saját maga fogja meghatározni a rangsololást.

Nem biztonságos weboldal tartalom

Erről a Google hivatalos oldalán is olvashatnak, miszerint 2017-től a Chrome böngésző jelzi a felhasználók számára, ha egy weboldal nem HTTPS felépítéssel rendelkezi. Viszont az még nem világos, hogy ez konkrétan mikor fog jelenni és a rangsorolás milyen értékű lesz. Lehet, hogy csak belépési szándék esetén kell bevezetni. Erről még semmit sem tudunk írni a blogoldalunkon. Ez komoly kihívást is jelenthet összetett weboldalaknál, így érdemes lehet megvárni, hogy mit fog ez jelenteni a Google részéről.

Mire kell még odafigyelnünk a keresőoptimalizálás munkálatainál

A legelső sorban lévő figyelmeztetéseinkről a Google figyelmeztetéseket tett közzé. Az alábbiakban viszont arról van szó, ahol nem tett hivatalos bejelentés, viszont ez egyértelmű a részükről.

AMP

GOOGLE AMP-pagnet.hu

AMP típusú oldalak megjelenése

2016-os évben indította el az AMP projektjét, ahol a legfőbb cél a mobilbarát weboldalak betöltődésének felgyorsítása a felhasználók részére.  Az AMP nem más, mint a mobilbarát weboldalak felgyorsítása és leegyszerűsítése, amit a Google közvetlenül a gyorsítótárból tölt be.

Erről maguk a webmestereknek szóló Google blogoldalán a tavalyi évben 34 bejegyzés látott napvilágot, ezek közül 12 kizárólag az AMP rendszeréről szólt. Nem volt még egy téma, amely hasonlóan nagy figyelmet kapott volna.

Ne feledjük, hogy a weboldalak Mobil, vagy Tablet betöltési ideje, nagyon is befolyásolja az oldalak látogatottságának számát.  Elképesztően megnőhet. Részletek találhatóak erről a keresőoptimalizálás oldalonkon is.

Sajnos, magukat AMP oldalak is optimalizálni is kell, és nem is akárhogy!

Linképítés

2016 őszi hónapjában indította el a Google a Pingvin 4.0 algoritmust, de ez nem hozott áttörést a linképítés munkálatainál. A Google nem akar igazán belenyúlni a linképítés rangsorolásban betöltött szerepéhez valamint a spam linkekhez sem.

Ne feledjék, mi a régi oldalaknál az AMP kiépítésével is foglalkozunk. Sőt, még az oldal népszerűsítésében is részt veszünk. Kérjük, az oldalunkat.

Algoritmusfrissítést végzett el Google december 13.-án!!!

A hét elején algoritmusfrissítést végzett el a Google. Most úgy tűnik, ez összefüggésben van a korábbi, november óta tartó frissítésekkel is.

Hétfőn és kedden újabb nem bejelentett, de jelentős hatású algoritmusfrissítést történt meg a Google részéről. Ahhoz hogy megértsük, a mostani frissítést ugorjunk vissza november elejére.

November 10-én csütörtökön egy igen jelentős algoritmusfrissítést hajtottak végre, ami globálisan nagyon sok weboldal érintett a keresőportál megjelenését illetően.

Az ok ezzel kapcsolatosan ismeretlen, de akkor a Google két szóvivője tette közzé a nyilatkozatában az ezzel kapcsolatos tájékoztatásakat.  A lényege az volt, hogy nincs mit bejelenteniük, de: „folyamatosan hajt végre algoritmusmódosításokat a rendszer”.

Az algoritmusfrissítés története a Google-nél

alogritmusfrissítés a Google-tól

Eljutott a tudatunkig, hogy november 18-án igen sok oldal esett vissza a korábbi helyezésekre a rendszerben. Tehát, a november 10-i és november 18-i frissítések között egyértelmű volt az összetétel.

November 30-án is megtörtént a korábbiakkal kapcsolatba hozható frissítés. A frissítés zárása ezen a héten történt meg, nos tehát december 13.-a magasságában.

Változások összefüggése?

A frissítések leginkább ugyan azokat az oldalakat érintette, legalábbis magas arányban fordulnak elő ez, amelyek e dátumok idején mozogtak. De voltok olyan oldalak is, amelyek minden frissítéskor változatlan pozícióban maradtak a találati listában. Ez mutatja az összefüggést.

Visszarendeződés

Miért történik meg a visszarendeződés? Nos, az elmúlt években gyakran lehetett találkozni ezzel, hogy a Google egy algoritmusfrissítést lefuttat, aminek köszönhetően visszarendeződik a találati listánál.

Miért lesz büntetésünk?

Nos, ennek megválaszolása közel sem olyan egyszerű a részünkről. Ezért három részre bontva írjuk le a blog oldalunkon.

Az első alapján a mostani változások a mobil indexeléssel és a felhasználói élménnyel kapcsolódnak össze. Felugró ablakok (pop-up), mobilon nehezen kezelhető oldalak (nem mobilbarát) és hasonló problémákkal érintett website-t bűntett az algoritmus.

A második a mostani frissítés a Google Minőségi algoritmusával, a Fantom algoritmussal van összefüggésben. Erről korábban már írtunk a blog oldalunkon,  ahol az új Google büntetéseket emeltük ki. Túl sok reklám, rossz felhasználói élmények, gyenge oldalak az indexben és hasonló gondok. Erre szabta ki a büntetést a G.

A harmadik a Pingvin algoritmus esetében felmerül a lehetséges magyarázat.

Mit tehetünk?

A visszarendeződések miatt nem lehet jó tanácsokat adni az ügyfeleink és az olvasóink, hogy “mit tehetünk”, ezzel kapcsolatosan. Ugyanakkor nem minden oldal nyerte vissza az elmúlt egy hónapban a korábbi jó találati helyezését. Ezek számár a fókuszban a felhasználói élmény, a túlzott reklámok és a mobil felhasználói élményekre kell oda figyelnünk. De nem utolsó sorban még a gyenge oldalminőség felfejlesztésével is foglalkozniuk kell.

Ha még változások lépnek fel, fogunk róla írni itt a pagnet.hu blog oldalán keresztül.

Weboldalra mutató linkek ereje

A korábbi cikkünkben már említettük, hogy az oldalunkra mutató linkek ereje régebben nagyobb volt mint manapság. Így meg kell, hogy válogassuk az oldalunkra mutató linkek elérhetőségét. A sima oldalak sokaságánál ingyenesen kerülhetünk fel a tartalomba, viszont nem mindegyik oldalhoz nekünk jó eredményt a linkelés után. Viszont igen sok olyan linktár és blogoldal is üzemel az internetes világunkban, ahová csak és kizárólagos fizetés után kerülhetünk fel.

Ingyenes linkek oldalai

Ahová ingyenesen regisztrálhatunk és cikkeket írhatunk, előtte ellenőrizzük le az oldal életkorát, ha nincsen kiírva, akkor a domain korát ellenőrizzük le. A HU típusú domain neveket a domain.hu internetes oldalon keresztül vizsgálhatjuk meg. A COM, NET és egyéb típusú oldalakat pedig itt!

A domain névnél, ahová cikkünket fogjuk megírni legalább 2 évesnek, kell lennie.

Az ingyenes oldalaknál az oldalon ereje is számít. Mindezt a MOZ.COM oldalon ellenőrizhetjük le. Így, ha a PA érték (Page Authority), másnéven oldal ereje 20-as érték alatti, akkor oldalunknál semmit sem érünk el. De a PA értéken kívül, a DA (Domain Authority), Domain értéke is számít. Ennél az értéknél is a 10-es érték alattiakat kerüljük ki.

Fizetős linkek oldalai

Ezeknél az oldalaknál is ellenőrizzük le a domain neveket, hogy mikoriak, valamint a PA, DA értékeket is. Itt linkek erejének ellenőrzését is végezzük el, mert a fizetős oldalaknál sajnos csak a domain évei felelnek meg.

Már mi is találkozunk olyan oldallal, ahol csak a domain név felelet meg ennek a tendenciának.

A cikket folytatjuk a linkek reagálásával.

Jó a blog a keresőoptimalizálás és a linképítés munkáinál?

Ez igen érdekes kérdés, főleg manapság. Leginkább akkor, mikor az keresőoptimalizálás kivitelezésével kapcsolatosan zajlanak le az üzleti megbeszélések. Az ügyfél szinte minden egyes kulcsszóval az első találati oldal tetejére szeretne elhelyezkedni, ami a mai világunkban kulcsszavaknál nem egyből, sőt valószínű az is, hogy csak évek múlva éri el a pozíciót az első oldalon a kulcsszó. Például: Ilyen a „Sushi” kulcsszó! Önök szerint mekkora annak az esélye, hogy ezzel a szóval három hónap leforgása alatt az első oldalra repülnénk. Szinte semmi.

Keresőoptimalizálás és a linképítés

A linképítés munkálatai csak és kizárólag cikkek, valamint az oldalra mutató hivatkozásokból tevődik össze. A legtöbben ezt szokták megigényelni tőlünk, de biztosítom, hogy más barátvállalkozástól is. Ebben az esetben szoktak előfordulni a „miért nem kerültünk feljebb” kérdések az ügyfelek részéről.

keresőoptimalizálás és linképítés

De ne feledjük, ezekben az esetekben mi csak a linképítés munkálatait végezzük el és nem a keresőoptimalizálást. Nem szoktunk hozzányúlni az oldal tartalmához, valamint a meta elemek módosításához és nem utolsó sorban az oldal felépítéséhez.

Mobilbarát weboldalak

Itt derül fel az ég leginkább. Sajnos, ez félig meddig a mi hibánk is, miszerint a nem mobilbarát weboldalak nem minősülnek a Google részéről 100 %-osan elfogadott weboldalnak. Ezek az oldalak, lassan lépésről-lépésre hátrébb sorolódnak a linképítés eredményétől függetlenül.

Így, most már mi is csak és kizárólag a mobilbarát weboldalak linképítését vállaljuk el.

Ez ne rettentse meg Önöket. Ilyenkor leginkább az anyagikat illetően történik meg a panasz a megbízóink részéről. Volt nem is olyan régen egy olyan megbízásunk, hogy mobilbarát oldalt készítünk el. Mi ebben az esetben, hogy folytatjuk a linképítés munkálatait, kedvezményesen kezdtük el készíteni az új weboldalt. A végén sajnos ez nem valósult meg, mert az új oldal extrém kinézetét igényelték meg, így még a linképítés munkálatival is megszakítottuk a kapcsolatot az ügyféllel.

Az oldal átalakítását ezek után már fix új típusú weboldalak elkészítésével kapcsolatos áron végezzük el. Nem az ügyfél irányába nyújtott kedvességgel fogunk lépdelni.

A keresőoptimalizálási munkálatoknál sem történik meg egy szempillantásra az eredmény. Viszont a linképítésen kívül itt a már meglévő oldalán a META elemek módosítását is el szoktuk végezni. Plusz, ha szükséges az oldal felépítésénél is változtatunk az ügyfelünk igényei alapján.

A másodlagos legfontosabb közzétételünk itt a blog oldalunkon az, hogy a Google rendszere most már sokkal jobban vizsgálja ki és elemzi le a weboldalakat és a rámutató linkeket. Honnan mutat a oldalunkra link? Miképpen reagál a linkre a keresőrendszer? A tartalom, amit a linknél tettünk közzé meghozza -e az eredményt amire számítottunk? Ezzel kapcsolatosan a következő cikknél írunk.

Webhelylinkek készítése, vagy sitelinkek

A kérdések növekednek az ügyfelek részéről. Ezzel kapcsolatosan a legfőbb kérdés a következő: „miért van az, hogy egyes weboldalakról több aloldal is megjelenik a találati listán?”

Hogyan lehetséges mindez?

Íme egy print screen a pagnet.hu-ról:

pagnet.hu

pagnet.hu-ra történő keresés a Google rendszerében

Jól látható, hogy a főoldal mellett többi oldalunk is látszik. Így linkjeink és leírásunk is megjelenik külön oszlopokban. A fenti képen 4 látható, de ez lehet, 2, 4, és még hat is.

Sitelinkek

Az általunk készített képet „sitelinkek”-nek nevezzük, magyarul pedig webhelylinkek, mindez a Google súgóoldalában leírtak alapján van így, ezt nem mi találtuk ki.

Ezt formát nevezik „Authority Site”-nak is. Az elnevezés természetesen nem hivatalos. Ha visszalépünk az időben egy-két évet, pontosabban 2007-ig, akkor a legnagyobb magyar SEO fórumon olvasható ez fajta elnevezés.

A sitelinkek ekkor jelentek meg, és ebben az időben nem volt még hivatalos neve ennek, így kapták meg a magyar keresőoptimalizálóktól ezek a weboldalak az úgynevezett Authority site elnevezést.

A webhelylinkek

Lássuk mit árul el a Google a webhelylinkekről:

„A keresési eredményekben csak akkor jelenítünk meg a webhelyen belüli oldalakra mutató belső linkeket, ha azok hasznosak lehetnek a felhasználók számára.”

Ez akkor jelenik meg, ha az a Google szerint hasznos a felhasználó részére.

A belső linkek megjelenítése mikor fontos?

Ez akkor fontos, ha valaki kifejezetten cégnévre, esetlegesen domain névre keres rá. Ezért van az, hogy a webhelylinkek leggyakrabban akkor jelennek meg, ha cégnévre, vagy domainre keresünk rá.

Fontos tanulság ezzel kapcsolatosan, hogy egy weboldalak nem minden esetben kapja meg a webhelylinkeket, hanem csak keresésekre jelennek meg.

A pagnet.hu például megkapja, ha a csak „pagnet.hu” kifejezésre keresünk rá, de ha másik keresőszóra keresünk rá, nem így jelenik meg az oldalunk.

Honnan tudja mindezt a Google? Erről nincsen információ, még akkor sem, ha ott dolgoznánk, mivel védett információk közé sorolható ez a művelet.

Ritkán, mert magas százalék aranynak kell lennie, de megkapja a webtulajdonos ezt a fajta megjelenést. Ilyen magas átkattintási arány viszont csak cégek, márkanevek és a domain név esetében szokott előfordulni. A webhelylinkek megjelenése így nem varázsütésre szokott megtörténi.

Az adott keresőkifejezésre minél több jelenik meg a weboldalinkról annál hitelesebb, hasznosabb és relevánsabb. Ha sikerül egy általános értelmű szóra is megjelennünk, az már óriási eredménynek bizonyul.

Fotószkennelő applikációt adott ki a Google

A Google egy olyan rendszert készített el, ahol leegyszerűsíthetik a papíralapú fotók digitalizálását az új applikációval. Ez a program nem csak automatikusan körbevágja a képeket, de a csillanásokat is kiszűri a fotókról.

Milyen applikációt fejlesztett ki a Google?

Google Play logo

A vállalat a napokban jelentette be a Photoscan nevű applikációt, amelynek a célja az, hogy felhasználók a régi, papíralapú fényképeket is egyszerűen digitalizálhassák. Majd a rendszer alkalmazásával, az igény szerint egyenesen a Google Photosba menthessék el.

Ez az alkalmazás Play Store-ból letölthető. Már vannak hasonló alkalmazások ezen a téren, de mégis a hasonló megoldások kiválóan alkalmasak lehetnek névjegykártyák és a kuponok alkalmanként történő digitalizálására. Az enciklopédiányi fotóalbumoknak valószínűleg kevesen fognak nekiállni ezekkel az applikációkkal. Az új Google rendszer másabb lett.

A neve: Google Photoscan app

A Google alkalmazása a teljes folyamatot automatizálja, plusz a cég szerint a manuális megoldásoknál nagyságrendekkel szebb lesz végeredmény. Az app használata egyszerű. A készülékek kamerája a kiszemelt fotóra irányítva jelzi ki, milyen pozíciókból kell fotóznunk. Ezek után több fényképet is készít, amelyekből aztán összerakja a végleges, digitális fotót. A pár másodperces folyamat alatt az alkalmazás automatikusan felismeri a fénykép széleit valamint azoknak megfelelően vágja körbe a fotót, illetve a megcsillanásokat és nem utolsó sorban egyéb képhibákat is kiszűri a fotóról.

Ez az app “számításos fényképezés” (computational photography) eljárásra épít, akárcsak a több fotót felhasználó panorámakészítő applikációk. A szoftver felismer bizonyos tájékozódási pontokat a képeknél.

A Photoscan felületéről természetesen egy gombnyomással feltölthetők a beszkennelt képek a Google Photosba.

Ez az alkalmazás a napokban minden felhasználóhoz eljuthat, a vállalat továbbá már a Photoscan appot is elérhetővé tette teljesen ingyenesen, az Android és iOS platformoknál.