Közlemény: a mobil indexelés elsődleges lesz az asztalihoz képest

Hát őszinte leszek, korábban már írtunk róla, hogy mobiloldalak kerülnek a rangsorolás alapjaihoz a Google részéről, de mikor is? Arra nem kaptunk még választ. Csak időbelileg tippeltünk. Most viszont már biztos, hogy így fog történni.

A Google hivatalos blogoldalán tették közzé azt, hogy a mobil indexelés közelgő bevezetése be fog következni. Nagy változások történhetnek a találati listán.

Korábban már beszéltünk arról, hogy tovább erősítik a mobilbarát algoritmusát, John Muller beszélt erről annak idején. Azóta többször is emlegették a változásokat, még az októberi hónapban is. Az viszont most már 100%-k, hogy a mobil oldalak elsődlegesek lesznek az asztali verziókhoz képest. Ez alatt a sima asztali weboldalakat értik, amelyek nem mobilbarát funkcióval üzemelnek.

Ez most hivatalos megerősítést kapott.

Mobil indexelés közleménye

A Google hivatalos blogoldalán bejelentette, hogy a jövőben a mobil indexelés lesz az elsődleges a részükről.

A Google jelenlegi algoritmusai a weboldalak asztali verzióján alapulnak, viszont az internetes keresések egy része, ami folyamatosan növekszik, már mobil eszközről történik meg. Ezért előfordult az is, hogy amit a felhasználók keresnek nem találják meg vagy nem megfelelő oldalakat nyitnak meg, ezért rossz felhasználói élmények történhetnek meg. Így a negatívum kap főszerepet a böngészés alatt.

Ennek hatására kezdte el kidolgozni a mobil oldalaknak előnyt adó indexelési módokat. Persze ez nem azt jelenti, hogy a sima weboldalak eltűnnek a keresőből, hanem azt, hogy alapból hátrébb fognak sorolódni.

Mobil indexelés elsődleges lesz

Mobil indexelés elsődleges lesz

A Google-nél tisztában vannak vele, hogy ez egy nagy változás lesz, ezért az elkövetkező időszakban folyamatosan tesztelik kis lépésekben a változásokat, de csak akkor terjesztik ki, hogyha ez jó felhasználói élményt biztosít.

Ezzel kapcsolatosan javaslatokat tesznek a webmesterek számára, hogy miképpen vigyék végbe a változásokat:

  • ha reszponzív (mobilbarát) oldalad van, és a tartalom azonos a mobil és asztali oldal esetén nem kell semmit se csinálnunk.
  • ha a weboldal mobil és asztali verziója különböző, akkor néhány változtatást meg kell fontolnunk (a robots.txt ellenőrzése, blokkolva van –e a mobil tartalomhoz való hozzáférés, a strukturált adatok legyenek mindkét típuson, a canonical beállítások értelmezése nem változik).
  • adjuk hozzá a weboldalunk mobil verzióját is a Search Console-hoz
  • ha a weboldal csak asztali verzióval rendelkezik a Google továbbra is indexelni fogja, de a tartalom megjelenése hátrébb sorolódik a rendszerben.
  • a Google figyelmeztet arra is, hogy csak teljesen kész mobiloldalt indexeltessünk, félkészet ne vagy hibásat!

Kérdések történtek feléjük

Nagy változás lesz

Gary Illyés a Google szóvivője Twitter üzenetben azt jelezte, hogy ez „Nagy változás lesz” a Google részéről.

Egy kérdést már meg is erősített, miszerint az asztali találatok rangsorolása a jövőben a mobil oldal tartalma és szignáljai alapján történik meg. Igen komoly változások fognak bekövetkezni a keresőoptimalizálás területén.

Érdemes tehát újra áttekintenie mindenkinek a mobilbarát weboldalát. Most már nem csak az a cél, hogy legyen, hanem az is, hogy az valóban felhasználóbarát módon működjön, hiszen ez adja a rangsorolás alapját a Google részéről.

Mikor lesz aktív?

Egyelőre nincs dátum, de Gary Illyés szerint még hónapokat kell erre várni. Ez viszont nem biztos, elképzelhető, hogy hamarabb, de lehet, hogy később.

Egy kérdés kapcsán azt is közzétette, hogy a mobil indexelés során azok a fül alá rejtett tartalmak, amelyeket jelenleg leértékel a Google algoritmusa, a mobil indexelés alatt teljes értéken lesznek kezelve a részükről.

Mi lesz a Panda algoritmussal?

Egy felhasználó feltette a kérdést, hogy a Panda algoritmusnál lesz -e változás. Változnak -e a Panda pontok. A válasz az volt ezzel kapcsolatosan, hogy ez remek kérdés, és elméletileg igen, de egyelőre nem tud pontosat mondani ezzel kapcsolatosan Gary Illyés.

A linkekkel lesz valami?

A linkekkel kapcsolatosan is jöttek a kérdések. Ilyen kérdés volt az, hogy a mobil oldalakról érkező linkek számítanak majd a Google-nél, valamint mi a helyzet az olyan linkekkel, amelyek csak asztali verzión jelennek meg, de a mobil verzión nem? Erre válasz nem érkezett. Itt viszont a többi kérdésre választ is találhatunk.

Az országunk weboldalainak igen jelentős része még mindig küzd a mobil megjelenítéssel. Ezek az weboldalak igen nagy vesztesei lehetnek a változtatások után. Összességében jelentős változásokra lehet majd számítani a megjelenés egész területén, de van még egy kis időnk, hogy a változásokat megtegyük a weboldalak területén. Mi ebben segíthetünk az asztali weboldalak területén két féle képpen. A meglévő weboldal bövítését végezzük el az igények alapján, vagy új mobilbarát weboldalt készítünk a megrendelőknek.

 

Page Layout került sorra a Google részéről

A keresőbarát rendszerek leghasználtabb rendszere a Google, most szép csendben egyre több algoritmusát is állítgatja át automata üzemmód használatára. Most a Page Layout került sorra.

Mi a Page Layout?

A Page Layout a Google rendszer egyik algoritmusa, amely azért bünteti a weboldalakat, ha a hajtás feletti tartalomban is. Összeségében a görgetés nélkül látható felületen túl sok reklámokat jelenít meg a weboldal.

A Page Layout algoritmus 2012. január 19-én futtatták le először, erről még a hivatalos blogján is beszámolt. A második frissítése rá kilenc hónap múlva teljesült. Utána egy csönd folyamat következett be, majd 2014 február 6-n történt meg a harmadik Page Layout algoritmus frissítése, ahogy arról mi is beszámoltunk.

John Muellerenek a Google szóvivőjének a szokásos Hangouton tették fel a kérdést, hogy vajon ezzel az algoritmussal mi a helyzet?

„Ez jórészt automatikus ebben az értelemben, noha nem élő, egy az egyben ható algoritmus. De ez olyasmi, ami automatikusan frissül. És ez egy olyan algoritmus, ahol, ha megteszed a változtatásokat, nem kell várnod egy manuális frissítésre a részünkről, hogy a változtatásokat figyelembe vegyük”

Az eléggé érdekes a Google részéről, hogy ez az algoritmus két éve még manuális frissítéssel jött létre, így tűnt a Google kommunikációjából. Mostanra viszont automatikusan frissülő algoritmussá változott át ez a rendszer.

Szükségünk van rá – keresőoptimalizáló eszköz

Mostanában nem sok keresőoptimalizáló eszközt használunk, mert általában nem sokat érnek a munkálataink alatt. Viszont, van egy eszköz, ami új távlatokat nyithat számunkra, ha SEO-ba kezdünk.

Most bemutatjuk, hogy mire és miképpen lehet használni. Az ötletet más ajánlására hajtottuk végre és igaz, működik Ha érdekel a dolog, akkor az alábbi cikkünkben bemutatjuk ezt az eszközt, hogy mire és hogyan lehet használni.

SEMRush

SEMRush oldal ellenőrző eszköz

Ez a keresőoptimalizáló eszköz.

Az eszköznek a neve SEMRUSH, ami egy online keresőoptimalizáló eszköz.

A Semrush segítségével meg tudjuk mérni a helyezéseket, de lehet kulcsszavakat kutatni, bejövő linkeket ellenőrizni, konkurenciát monitorozni és akár tökéletes SEO Auditot is készíteni.

Érdekes ez a rendszer, mert ez már a magyar nyelvű kulcsszókutatásra is alkalmassá vált az elmúlt hónapokban.

Azt viszont a szemünk előtt kell tartanunk, hogy van egy ingyenes verziója ennek programnak és van egy fizetős része is. Most csak az ingyenes verzióra összpontosítva írjuk le, hogy miket is tudunk elvégezni ezzel az online eszközzel, de a fizetős verzióval is foglalkozni fogunk. A regisztrációt ajánljuk, mert akkor az ingyenes verzióhoz képest több lekérést hajthatunk végre. Telefonszám megadása után 1 napig PRO hozzáférést is kaphatunk.

Domain név áttekintése

Első lépésnél Domain név áttekintését adhatjuk meg, egyből rengeteg hasznos információhoz juthatunk. Lássuk ezeket sorra!

Amire oda kell figyelnünk az a Organic Search. Itt az alábbiakat tudhatjuk meg.

  • mennyi az oldal becsült nem fizetett forgalma,
  • mennyi kulcsszóra ér el érdemi helyezést és forgalmat,
  • mennyi a forgalom becsült értéke.

Ezek az tájékoztatások fontosak lehetnek a számunkra. Hogy mire jók és használhatóak ezek? Most részletesebben fogjuk mi is megvizsgálni ezt a portált.

Becsült organikus látogatók

Ez adja meg azt, hogy mennyi az oldal becsült organikus látogatóinak száma. Itt megtudhatjuk, hogy mennyi a saját oldalunk becsült organikus forgalma, ez nem egy nagy előny.

Ennek a segítségével megtekinthetjük, hogy a mások oldalánál mi mennyire vagyunk erősebbek, esetleg gyengébbek. Mekkora az értékünk a piacon.

Elegendő, ha megnézzük a piacvezető 5-10 weboldalt és máris rálátásunk lesz ez alapján, hogy milyen lehetőségek vannak előttünk. De a Semrush ezen funkciója nem csak a már meglévő konkurencia feltérképezésében ad segítséget, hanem, ha új piacnyitáson jár az eszünk, akkor is jól használható ez a funkció.

Kulcsszavak száma

Ez egy másik nagyon fontos mutatója az oldalnak az, hogy nagyjából hány kulcsszóra kap forgalmat az adott website. Ez is akkor hasznos, ha saját magunkat a versenyben lévő oldalakkal vetjük össze. Könnyű rádöbbeni arra, hogy rengeteg kulcsszóra nem céloztunk, és hogy milyen lehetőségek vannak még a piacon. Nekünk csak 100 kulcsszavunk van a konkurenciának 500? Akkor ideje új oldalakat és tartalmakat készítenünk.

A forgalom becsült értéke

Ez nem annyira lényeges információ, de mutatószámként elfogadható a számunkra, mivel ez az organikus forgalom becsült piaci értékét adja meg. Mennyit kell Adwords-ön fizetnünk.

Linkek kimutatása a keresőoptimalizáló eszközben

A következő dobozban  link adatok tekinthetünk meg. Ezt mi ugyanúgy néztük meg mint a másik felhasználó, aki minket is ide ugrasztót. A Semrush ebben az összefoglalóban három dolgot mutat meg:

  • az összes backlink szám kimutatása,
  • összes hivatkozó domain kimutatása,
  • és a hivatkozó IP címek száma.

Itt ennél a résznél, a  részletes adatok is kinyerhetőek (, konkrét backlink,  horgonyszöveg stb.), de egy konkurencia-összehasonlításra is alkalmas ez az eszköz.

Itt a részletes információk adott, pontosabban kinek mennyi hivatkozó domain-je, és mennyi linkje van összesen. Részletesen ez azt jelenti, hogy kinek mennyire erős a linkprofilja. Érdemes ezeket az adatokat összevetni az organikus forgalommal. Ha az én linkprofilom erős, de a forgalmam alacsony, annak mi lehet az oka? Így, nem igazán használhatóak ki a lehetőségek? Így tovább a kérdésekkel. Összeségében legalább egy tucat kérdést tehetnénk fel az eredmények megadása után.

Már ezekkel az előzetes adatokkal sok hasznos tájékoztatásokat kaphatunk a Semruch keresőoptimalizáló eszköz segítségével.

Az organikus forgalom változása

A Semrushban az organikus forgalom napi szintű változását is követhetjük grafikon segítségével. Itt megtekinthetjük azt, hogy napról-napra a Semrush becslése szerint hogyan alakult az oldal organikus forgalma. De hogyan becsüli meg ezeket az adatokat?

Nálunk, akik a SEO-val, magyarul a keresőoptimalizálással foglalkozik nagyon jó arra, hogy észleljük azt, hogy jelentős algoritmusfrissítés történt meg a Googlenál. Ez az eszköz használható volt a Pingvin algoritmus idején. Itt ilyenkor megtekinthetjük azt, hogy mely oldalak organikus forgalma esett vissza, vagy ugrott meg. Ennek segítségével azonosítani tudjuk a linkprofilra eső Pingvin hatásokat is.

Aki nem keresőoptimalizálásból éldegél, úgy mint mi, annak sem érdektelen ez az ábra. Itt megfigyelhetjük, hogy mik a hosszútávú piaci trendek. Ki az, akinek hanyatlik az organikus forgalma, sőt még azt is megtekinthetjük, hogy kinek nő? Ennek a használata után, máris megtudhatjuk, hogy melyik a nyerő stratégia az organikus forgalom növelésére.

Itt kiválaszthatjuk a konkurenciát, pontosabban azokat, akik felfelé jönnek, és akár a Semrush segítségével kikutatható, hogy milyen taktikát folytat. (Például.: kulcsszavak, backlinkek)

Linkek

Ha nincsen linkprofil-vizsgáló eszközünk, akkor ez egy remek funkciója a SEMRush-nak. Itt kimutathatjuk, hogy konkrétan milyen url-ről kapunk linket, de még a konkurenciák is megtekinthetőek.

A megvizsgálás megtekintésével megvizsgálhatjuk, hogy a konkurencia honnan kap linket és vajon van-e mód lemásolni az ő linkprofilját. Természetesen nem mindenhonnan érdemes linket szerezni.

Indexed Pages – Itt a top oldalakról tájékozódhatunk

Itt megtekinthetjük azt, hogy mely al-oldalak kapnak sok linket. Mire jó ez? Nos, talán van egy olyan al-oldalunk amiben nagy potenciák rejlenek.

Reméljük felkeltettük az érdeklődésüket erről a szoftverről.

Mire figyeljünk a linképítés alatt!

Ha a linképítés munkálatainak nincsenek hatása, mi elmondjuk mit csináljon.

Jó sok linképítés kampány kivitelezését végeztük el, de nálunk is elfordultak már nullás eredmények a keresőoptimalizálás linképítés munkálatai alatt. Sajnos, vannak eredménytelen kampányok.

Mitől leszünk eredménytelenek a linképítés alatt?

Az eredménytelenség okai összetettek és nem egyszerűek, de van olyan, hogy pofon egyszerű a gond. Viszont problémát, be lehet azonosítani, de erről az ügyfeleket nem nagyon lehet meggyőzni, hogy mi a gond.

STOP linképítés

1. A kulcsszavak nem szerepnek a weboldalon

Sajnos, igen gyakorik ezek, miszerint miképpen építsünk linket a megbízóink oldalára. Száz szónak is egy a vége, a legfőbb céljuk az, hogy a saját maga oldalát szeretné elől látni a keresőrendszerek első találati pontjainál. Egytől ötig. De a kulcsszavakkal nem igazán foglalkozik, vagy csak gondolati alapján szeretné, hogy az általa megadott szavakkal az első oldalon landoljon. Ez még nem akkora gond. Viszont a gondok növekedhetnek, ha az oldalának a title részében nem szerepelnek az általa megadott kulcsszavak.

Sajnos ilyenkor a linképítés olyan ütemben mozog, mint maratonfutás történne, akárcsak a Görög csata után. Az eredmény kiszámíthatóan dupla nulla értékben fog jelentkezni a megbízók irányába.

Az oldalak title tagjai nagyon fontos rangsorolási szempontot érnek el, mert ez az forráskód adja meg az oldalak címeit. Szinte esélytelen előre jutni a pontos beállításuk nélkül. Linkelés ide vagy oda. Természetesen vannak kivételek.

Az első szabály tehát: a kulcsszavak szerepeljen a linkelendő oldal fejlécében (title).

2. Az oldal nem igazán megfelelő

Előfordulhat az is, hogy ráköltenek pár százezret egy csili-vili weboldaladra, és az egy kacat igazából. Nem igazán alkalmazkodik a keresőrendszerekhez.

Persze a weboldal nem csúnya, nem arról van szó, hanem nagyon szép, de a SEO szempontból nem alkalmazkodik a keresőmotorok irányába. Ne feledje, ronda és ósdi oldallal is szerepelhetünk igen jó pozíciókban, ha az oldal funkcionálisan és tartalmilag megfelelően van kiépítve. Zárójelben megjegyezném, hogy kinek mi a ronda oldal, meg az ósdi!? És ezt nem mi mondjuk, hanem a Google minőségi értékelőknek szóló útmutatója, hanem az általunk használt értékelési útmutató.

Igen gyakran találkozunk olyan megbízókkal, akik azzal keresnek meg minket, hogy az ő oldaluk jobb, mint a konkurenciájé. Viszont, nem igazán értik,  hogy miért vannak ők mégis előrébb. Íme, itt vannak amire érdemes odafigyelnünk:

Google Bot

A weboldal csak néhány al-oldalból áll össze

Igen gyakori, hogy van egy szuper kinézetű honlap, de a weboldal mérete megáll 12 – 15 oldal magasságában és még szöveges tartalom sincsen rajtuk. Az ilyen megoldás marketingszempontból jól működnek, de SEO szempontból az ilyen oldalra kár linkeket építeni, mert alig érhető el eredmény. Az oldalon feltett szép dizájn képeken kívül szöveges tartalom is szükséges.

Az oldalt nem tudja feltérképezni a Google motorja

Ez szintén a már korábban említett szép kinézeti oldalaknál szokott előfordulni. A kreatív programozói megoldásoknak köszönhetően a weboldalak szinte láthatatlanok a Google számára. Régen a Flash oldalakra vonatkozott ez, de manapság az új típusú CMS rendszereknél is igen gyakori hibásódás. Igen sokszor találkoztam már egyedileg elkészített, programozott, vagy megvásárolt prémium WordPress, Joomla sablonokkal, amelyek feltérképezhetetlenek voltak a Google számára. Mivel az oldal felépítése a szép képek, effektek megjelenítésében volt járta. Szöveges tartalom nem igazán volt rajta.

Technikai hibák

A harmadik a technikai hibák. Például nézzünk meg egy webshopot, ami 100 termékkel rendelkezik, de a Google a parametrizált url-ek és a programozási hibák miatt 100 ezer indexelt url-el rendelkezik. Százezerrel, pedig csak 100 termékről van szó. A weboldalak tulajdonosai erről nem is tudnak, de ilyenkor szintén eredménytelen lehet a linképítés a részünkről. Bár előfordul már az is nálunk, hogy egy akkumulátor kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásnak a honlapját a Google előre hozta. Ez ritkaságnak számít, bár nem tudni, hogy fog –e ezen változtatnia a Google rendszere.

Nagyon sok a TAG / CÍMKE oldal.

Hiába van az oldalon 500 remek cikk, vagy tartalom, ha van mellette 10 ezer címke. Persze nem önmagában a címkeoldalakkal van a probléma, hanem a jelenséggel, amikor egy oldalon rengeteg az igénytelen és/vagy, gyenge minőségű tartalom. Erről sem igazán szoktak tudni a weboldal tulajdonosai.

Lehetőségeink

Amikor a Mars megszállása áll előttünk, akkor a többiek már az űrrakétákat indítják, te be akarsz szállni a versenybe a roncstelepről összetákolt gépjárművel. Ne tegyük ezt. Elindulhatsz a gépjárművel, de ne várj gyors eredményeket, de azt se felejtsük el, hogy így nem jutunk el a Marsra. Csak és kizárólag űrhajóval induljunk el.

Nincs kulcsszavunk

Vannak olyan oldalak, elsősorban a webshopok, ahol nincs kulcsszó az oldalba építve. Ilyenkor a főoldalt kell linkelnünk, mivel meg kell, hogy emeljük az oldal DA (Domain Authority) értékét. Hosszú távon ez be szokott válni. Legyünk türelmesek.

Nincsen tartalomfejlesztés

Gyakran látni azt a hibás is, hogy nincsen tartalomfejlesztés a linképítés alatt. Ha így cselekszünk, lesznek eredményeink, de lassan. Van persze ellenpélda is. A jó minőségű weboldalak, amiknél a linkprofilja a tartalomhoz képest gyenge, ott nagyon hálás tud lenni a linképítő feladata, mivel a linkek ilyen oldalminőség mellett sokszoros hatást érhetnek el.

Google Bot Jó eszköz

+1. Rossz a linkfelépítése, volt már büntetés, valamint milyen az oldal múltja

A korábban említett linképítésen kívül összetettebb okai is lehetnek a kampánynak, hogy miért nem működik a linkelés. Előfordulhat ebben az esetben a Pingvin Büntetés, vagy spam linkek, gyanús link. Ennek feltárása nem is minden esetben történik meg gyorsan és egyszerűen, sajnos vannak olyan helyzetek, amikor egy új domain indítása a legjobb döntés a részünkről.

Ha kérdéseik vannak linképítéssel kapcsolatosan, esetleg érdeklődnek a keresőoptimalizálás felől írjanak ide a blog oldaunkra, mi készséggel fogunk válaszolni a kérdéseikre.

Elindult a Pingvin 4.0 büntetései

A Google nyilatkozatai igen érdekesen alakulnak mostanában. Korábban azt mondták nem fogja befolyásolni a Pingvin 4.0 a találati listát, most viszont azt nyilatkozták, hogy van büntetés. Most akkor miről is van szó?

Pingvin 4.0 büntetései kicsit részletesen

A Google részéről szinte minden nap kapunk egy kis hírmorzsát, ami olykor ellentétes a korábban mondottakkal. Ez olyan, mint az óvoda. Vagy legalábbis az új részlet az egészet más megvilágításba helyezi.

Google Penguin 4.0 büntetése

Google Pingvin 4.0 büntetése

Íme ami történt:

Gary Illyés a Pubcon konferencián beszélt ismét a Pingvin algoritmusról és most a tegnapihoz képest sokkal több érdekesség került napvilágba.

Miszerint arról beszélt, hogy a Pingvin 4.0 algoritmus nem taszítja le a találati listáról az oldalakat, hanem csak a linkeket értékeli le. ??? A kérdőjelek most igencsak jogosak a részeinkről. Eddig ez ismert volt. Az érdekes rész ez után következett be:

 „Ha a Pingvin manipuláció nyomaira bukkan, dönthet úgy, hogy a weboldal ÖSSZES linkjét leértékeli, ami roppant káros lehet a weboldal számára” – mondta, majd az alábbi mondattal folytatta Gary Illyés a szavait:

„ Ha egy weboldal elveszti az összes linkjét, az nagyon rossz dolog, mivel elveszti az összes PageRankjét is ”

Hmm. Akkor mit is jelent ez? Nos hát, Gary Illyés több ízben is jelezte, hogy van a Pingvinnek egy beépített eszköze a manipuláció ellen. Korábban nem mondott róla részleteket, most azonban ez került a nyilvánosság elé.

Végeredmény

Ha mi megpróbálkozunk a weboldalak manipulációival és a spammelésével, megtörténhet az, hogy a Google az összes linket, ami az oldalra mutat, leértékeli. De még a jókat is.

Gary Illyés még azt is elmondta a konferencián, hogy:

„ Linkek nélkül nagyon nehéz a rangsorolás. Nem lehetetlen, de nagyon nehéz. „

Ergo, ezzel arra utalt, hogy nem érdemes kockáztatni a teljes linkerő elvesztését a Google Pingvin felülvizsgálata után. Ez nagyjából brutálisabb hatással járhat, mint a korábbi Pingvin büntetés, hiszen linkek nélkül érdemi versenyben nem lehet jó eredményeket elérni a keresőrendszer palettáján.

Vannak, akik azt gondolják, hogy a Google hazudik, a legfőbb célja csak a félelemkeltés, aminek hatására elriaszthatja a weboldaltulajdonosokat a fizetett linkektől, portáloktól. Ez is elképzelhető sajnos.

Igen sok keresőoptimalizálással (SEO) foglalkozó egyén is felvetette, hogy ez ismét utat nyit a negatív SEO előtt.

Összeségében

Összeségében az derült ki, hogy a Google Pingvin algoritmusa mégis büntet, még ha nem is szó szerint. Normál esetben a spam linkeket leértékeli, de ha úgy látja, akkor tudatos manipulációról van szó, amelynek célja a jobb helyezés elérése. Ekkor az összes linket, tehát a jókat is lenullázza a Google rendszere.

Kérdés az, hogy hol van az a határ, ahol csak egyes linkeket értékel le a Google. De hol is van az, ahol az összes linket leveszi. Ha az összes linket leértékeli, akkor abból van kiút a részünkre? Ha van, akkor hogyan?

Sőt az egyik legfontosabb kérdés, amivel egy másik blog oldal tulajdonosa is közzétett, hogy a magyar katalóguslinkekkel és PR cikkes linkekkel, meg lesz a Google leértékelése?

Pingvin 4: stratégiák és linképítés

Az elmúlt időszakban jó pár weboldal szabadul fel a Pingvin 4 büntetés alól. De miért is? Böngészgettünk, más fórumon is jártunk ezzel kapcsolatosan és így összeszedtük milyenek a nyertes stratégiák az oldalaknál.

Ahogyan azt korábban Google is ígérte, folyamatosan szabadulnak a magyar oldalak is a korábbi Pingvin büntetések alól. Gary Illyés a hét végén jelezte, hogy még kell rá várni néhány napot, amíg ez a szakasz befejeződik.

Google Pingvin 4

Google Pingvin 4

Saját esetek a Pingvin 4 után

Egy ügyfelünkről van szó, aki annak idején még 2013-ben kapott Pingvin büntetést. A linkprofil tisztításra a részünkről igen sok ízben került sor. Bár az oldal organikus forgalma szépen javulgatott, a kiemelt kulcsszavakra valamiért nem került ki a büntetés alól. Jellemzően az oldal 15 – 35 helyen tartózkodott.

Egyik napról a másikra viszont felugrott az első találati oldalra. Amióta felugrott ott is maradt.

Ez az ügyfelem előnyére vált. Google szeptember 28-án tette közzé, hogy elkezdődik a korábbi Pingvin büntetések törlése.

A stratégiák vesztesei

Az elmúlt három hét nem csak a jóbb pozíciók eléréséről volt híres, hanem sokaknak veszteséget okozott. Láttam olyan domain nevet, ami az első oldalunk csücsült, most viszont 1,5 oldalnyit repült hátrafelé a 10-es találati listáról.

Az érdekesség az, hogy a visszaesés a büntetések eltörlésének időpontjában indult el a keresőbarát rendszerben. Meg magyarázni ezt nem lehet, így most nem folyunk bele.

Linképítés PR cikkel

Egy másik gyakori linképítés megoldás, amivel mi is rendelkezünk az a PR cikkel történő linképítés. Ennek jellemzője az, hogy egy újraregisztrált domainen kerül ki egy 1000-1500 karakteres cikk, a horgonyszöveg bár tartalmazza a kulcsszót, viszont kiegészítve van más szavakkal a cikk.

Itt sajnos nem tudunk hasonlóan látványos ábrákat mutatni. Bár vannak kisebb javulások és helyezésromlások, ezek az oldalak alapvetően stabilak maradtak (még most). Ezek az oldalak nem érintették korábban büntetések a Google részéről, így nincs felszabadulás a büntetés alól, ezért stabilan tartják a helyezésüket. A helyezésromlások, inkább a büntetés alól felszabadult oldalak előrekerülése miatt következtek be.

Utolsó lépés…

Google Pingvin 4

Azt látni lehet, hogy az elmúlt 40 nap folyamatos mozgásai túlnyomórészt a Pingvin algoritmushoz köthető. De a kiemelkedő dátumok nem elfelejthetőek. Ilyen dátum a szeptember 2. a szeptember 19, a z október 3, és az október 6-8 közé eső időszakok. Az oldala mozgásait sok minden kiválthatja:

  • konkurencia felszabadulása büntetés alól, és emiatt történő visszaesések várhatóak v. keletkeztek
  • felszabadulás a Pingvin büntetés alól
  • linkek leértékelése

Kérdés, hogy amit látunk az a Pingvin algoritmus vége, vagy csak egy köztes szakasz? Tekintve az elmúlt napok mozgásait és visszarendeződéseit azt gondolom, hogy még mindig nem a végleges találati listát látjuk, kaptuk meg a Google Pingvin algoritmusától. Viszont, ha tippelni kellene, azt mondanám, hogy a most büntetés alól felszabaduló oldalak helyezései romlani fognak a korábbi linkleértékelések miatt, de a korábbinál jobb helyen fognak elhelyezkedni a Google keresőrendszer találati listájában.

A mostani észrevételek alapján azt mondhatjuk ki, hogy egyelőre a kulcsszavas, spam linképítési technikák jól teljesítenek, míg a biztonságosabb linképítési módok a stabilitást biztosítják a rendszerben. De hogy mi lesz a Pingvin lefutás végén, az még nem tudhatjuk. Bár ez azért történik meg, mert ez a legújabb rendszer és úgy gondolták a vállalatnál, hogy az elejéről kezdje el az értékelést a Pingvin 4.

Várjuk a blog oldalunkon az észrevételeket, hozzászólásokat a blog oldalunkon keresztül, ha a linképítéssel kapcsolatos szolgáltatásunkról érdeklődik, látogassa meg az aloldalunkat a http://pagnet.hu/keresooptimalizalas-seo oldal címünkön keresztül!

Videójáték. A felnőtt emberek közel 62 százaléka szokott játszani.

A felnőtt internetezők közül körülbelül 3,2 millióan szoktak videójáték alkalmazásokkal játszani az országunkban az eNET legfrissebb kutatása szerint, amit nem régen végeztek. A legnépszerűbb játék típusok közé tartozik a kártya-, a stratégiai játék és a szójáték, de a legtöbben párhuzamosan több típust is kipróbálnak a játszadozás közben. A pénzköltés nem sok emberre jellemző, de azért 12 milliárd összegyűlik egy évben.

=eNET logo

eNET Internetkutató és tanácsadó Kft.

Az online videójátékok valamint a magyarországi eSport piac 2016 nyári és őszi eNET-es vizsgálatának adataiba tekinthetett bele a HWSW Online Informatikai Hírmagazin. Mi az információk átolvasása után gondoltunk arra, hogy közzétesszük a felmérés adatait. A piacot nem csak online kérdőívvel mérték fel a kutatók, hanem mélyinterjúkkal is megalapozták a vizsgálatot. Ezen kívül esportolók bevonásával online kvalitatív kutatást is végeztek, de a felmérés még most sem ért véget.

A videójáték

A kutatás során videójáték szintbe sorolták bele a számítógépen, okostelefonon, tableten, konzolon, tévén, stb. Játszott összes játékot, ez a definíció szerepelt a kérdőívnél is a felmérés szerint.

Az internetezők 92 százaléka szokott játszani valamilyen formában a kérdőíves felmérés adatai alapján. Közel 75 százaléka vesz elő időnként hagyományos játékokat, míg 62 százaléka videójátékozik, azaz Magyarországon minimum 3,2 millió emberről beszélhetünk. Leginkább a 30-39 év közötti korosztályra jellemző a videójáték. A férfiak 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szokott játszani, de a nők sincsenek lemaradva, mivel a 58 százalékuk játszik.

A motivációt 79 százalékban a szórakozás jelenti, valamint a kérdőív kitöltők 44 százaléka unaloműzés miatt is megnyitja a programokat. Sőt, még a 35 százalékuk kifejezetten a társasági élményt keresi a videojáték használata alatt. Azok közül, akik nem játszanak, 48 százalék inkább a hagyományos játékokat emelik ki. 26 százalék nem rendelkezik megfelelő eszközzel és 25 százaléknál megint csak a társasági élmény kerül előtérbe, viszont itt csak a “valóságban” szeretnek a barátaikkal játszani.

Negatív véleményben nincs hiány. Akik nem szoktak játszani, itt a felmérés 61 százalékáról van szó, azt kifogásolják, hogy a videójátékokkal játszók keveset mozognak. Felmerült még kritikaként a kitöltők 30-35 százalékánál, hogy rontja a tanulmányi eredményeket. A videójátékok többsége agresszív, plusz időpocsékolás és hogy többségében 18 év alatti gyerekek játszanak velük. A kérdőív kitöltői először 1986-2000 között találkoztak videójátékokkal, ámbár ők azóta is hódolnak ennek a hobbinak.

A felmérés alapján az öt legnépszerűbb játék a válaszok szerint a következők: a Pasziánsz, a Mahjong, a CandyCrush, a Szókereső és a FIFA.

A legelterjedtebb forma a mobil applikációk. A kérdőív kitöltő játékosok 77 százaléka rendelkezik okostelefonnal és 56 százalékuk szokta játékra is használni az eszközt. Hasonló arányt mutat a laptopok és az asztali gépek száma is, így nagyjából 60-60 százalék rendelkezik eszközzel és 40 százalékuk játszik is rajta. Tablettel már csak 34 százalék rendelkezik, valószínűleg a termék ára miatt, de csak a 18 százalék használja játékra.

Pénzért játszanak

A felhasználók 53 százaléka egyáltalán nem szokott pénzért játszani. További 24 százalék maximum 5 ezer forintot költ a termékekre, 18 százalék pedig 5-15 ezer forintot. Az ennél többet a játékra fordítók aránya tehát mindössze csak 5 százalék. Egy évben a videójáték vásárlásra fordított költség minimális összege 12 milliárd forint körüli.

Pingvin 4: nem ezt vártuk

Egyetértés van azzal kapcsolatosan, miszerint „ nem ezt vártuk ” a Pingvin algoritmusától, sőt elképzelhető az is, hogy a futás már szeptemberben elkezdődött a Pingvin 4 részéről.

Biztos, ami biztos. A Pingvin 4.0 algoritmus nem a várakozásoknak megfelelő eredményt hozta. A Seroundtable egy igen hasznos cikkben foglalja össze a tapasztalatokat, ami jórészt megegyezik az általunk tapasztalt eredményekkel. Íme egy rövidecske összefoglaló a részünkről.

Az időpont sem biztos, nem ezt vártuk

Egy szónap is száz a vége: a Google nem mond pontos eredményt, aminek köszönhetően az algoritmus pontos indulásának időpontja a kérdőjelben úszkálgat. Mikor konkrétan rákérdeztek John Muellernél és Gary Illyésnél (ők maguk a Google szóvivői), hogy megtudják-e erősíteni, hogy szeptember 23-án indult útjára a Pingvin algoritmus, ezt a választ kapták John Muller-től:

Amennyire én tudom, nincs olyan indulási időpont, amit bejelenthetnénk. Természetesen nem minden változás köthető a Pingvinhez.

Elképzelhetőnek tartjuk, hogy nem volt pontos a pingvin motorja, többször indítgatták újra, ezért felelt így John Muller.

Mikor Barry Schwarz kérdezett rá arra, hogy ez azt jelenti-e, hogy szeptember 23-a előtt indult el a Pingvin 4, akkor Gary Illyés válaszolt:

Mit számít az?

Már írtuk, hogy egy szónap is száz a vége, de biztos amit állítottunk Muller szavai után.

Így, hogy elkenték a választ vélhetően az indulás valamikor ez előtt történt meg, de az is lehet, hogy utána. Egy biztos ellett indítva, és meg lett állítva. De most már aktív a rendszer.

A szeptember elején többen is jelezték, hogy a Pingvinnel összefüggésbe hozható mozgásokat észleltek. Kitüntetett dátum volt például a szeptember 2.-a, a szeptember 11. és szeptember 18. is. Az egész hónap során lehet észlelni a mérési és ingadozási adatokat.

A Seobook tett közzé egy ábrát, ami azt mutatja, hogy néhány oldal milyen erősen fluktuált szeptemberben, miközben a megelőző hónapokban sokkal szabályosabb volt a mozgásuk.

Nem ezt vártuk - pingvin 4

A Seroundtable írt róla, hogy ma reggel kapott néhány levelet, amelyben Pingvinnel összefüggésbe hozható mozgásokat jeleztek. A mai napon mi is kaptunk jelzést lehetséges Pingvin esetről.

Egy biztos a keresőoptimalizálásnak meglesznek az eredményei az októberi hónapban, miszerint min kell, hogy változtassunk?

Magyarországon is elindul az AMP

A keresőrendszerek legismertebb tagja a Google hivatalosan is bejelentette, hogy globálisan elérhetővé teszi az Accelerated Mobile Pages oldalakat a mobil találati listán.

A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy a mobil találati listán világszerte megjeleníti az ezeket az oldalakat.

Mostantól egy mobilról indított keresés esetén megjelenik az AMP címke a találati listán. Sajnos ez még nem jelent a részünkre előnyt, de jelzi a felhasználók felé, hogy egy szupergyorsan betöltődő weboldalról van szó.

Ezek a típusú oldalak jelenleg átlagosan kevesebb, mint 1 sec alatt töltődnek be. Most még csak 600 millió oldalt ismer a Google, valószínűleg ezért nincsen még előnyben az ilyen típusú oldal.

AMP nincs rangsorolási előny

Rudy Galfi a Google AMP projekt egyik vezetője a Search Engine Land-nek tetteközzé, hogy az új oldalak fokozatosan jelennek meg a mobil találati listán az év végéig. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az Accelerated Mobile Pages oldalak nem élveznek rangsorolási előnyt, egyenlőre.

GOOGLE AMP-pagnet.hu

Az teljesen egyértelmű, hogy a Google maximálisan érdekelt ezeket az oldalak népszerűsítésében, hiszen így tudja az applikációktól visszacsalogatni az oldal böngészőit.

Bár a Google egyelőre nem ad rangsorolási előnyt az ezek az oldalaknak nem zárható ki, hogy a jövőben nem tenné meg ezt a lépést.

A véleményünk szerint a milliós AMP számot trillióra akarja felemelni a Google rendszere, majd után részesíti előnyben az AMP-s websiteokat a Google. Biztos, ami biztos. Így próbáljak sürgetni az oldalak átállítását, a szimpla mobil app-ról. Egy szónap és száz a vége, meglátjuk mi fog történni.

Egy blog oldalon olvastuk, hogy van olyan magyar fejlesztő, aki már múlt év decemberében alakította át az oldalait az AMP irányába és most, mint kiderült 2017-ben lesz belőle haszna, annak ellenére, hogy ő már elvégezte az oldalai bővítését. Sőt még azt is írta, hogy úgy nézz ki a Google fejlesztése csapata szétszórtan fejleszt. Meglátjuk, hogy mi fog még történni a Google részéről.

Az AMP elmúlt eseményeiről olvashatnak a blog oldalunkon keresztül.

A lap.hu linkek Google irányelvet sért

Ismételten reflektorfénybe került a lap.hu, mivel a legtöbb oldal fizetőssé vált.

A lap.hu az országunkban az egyik legrégebbi linkportál, ahol szinte a legtöbb linktalálható  szolgáltatója a portálnak sokáig megfelelt, mert kézzel szerkesztett, valamint ingyenes volt.

Ezen kívül a portál igen komoly linkerőt adtak át a linkelt oldalnak, és néhány évvel korábban még számottevő forgalmat biztosítottak az oldalak számára.

Az elmúlt évben azonban sok minden megváltozott, nagyon sok aloldala fizetőssé változott, úgy mint a kamu tudakozó rendszerek voltak.

Mi ezzel a probléma?

A vásárolt és fizetett linkek sértik a Google irányelveit. Például, aki linket vesz, vagy elad, az büntetést is kaphat, ami miatt oldala hátrasorolódik a keresőrendszer találati listáján. Így fogalmazott a Google:

„Fizetett linkek

A PageRank mutatót befolyásoló linkek vétele és eladása ronthatja a keresési eredmények minőségét. Ha linkekkel elkövetett csalásban vesz részt, megsérti a Google Útmutató webmestereknek című dokumentumában megfogalmazott elveket, és ronthatja a webhely pozícióját a keresési eredményoldalon.

Ha úgy véli, hogy az adott webhely a PageRank mutatót befolyásoló linkeket ad és vesz, kérjük, tájékoztasson bennünket.”

A fenti szövegből egyértelmű, hogy a fizetett link ütközik az irányelvekkel.

LAP.HU hibák

Egy ismerősöm és jómagam is észrevettem, hogy a lap.hu linkajánlása fizetőssé változott. Az alábbi szöveggel találkoztunk a portál böngészése alatt.

„Az Ön által választott témakör lapja egy kiemelt linkgyűjteményünk melyen a megjelenés fizetős linkként lehetséges” – A kutyából nem lesz szalonna.

lap.hu fizetős linkek

A linkünk megjelenése a lap.hu oldalán csak és kizárólag fizetés ellenében történik meg. Az oldalakon a kifelé mutató linkek dofollow linkek, amelyek egyértelműen befolyásolják a PageRank mutatót.

A lap.hu így megsérti a Google irányelveit.

A fizetett link bármikor jelenthető a Google felé, és annak bizonyítása, hogy fizetett link szerepel az oldalon igen könnyű, hiszen a lap.hu saját maguk tették közzé.

Büntetés, ami várható

Nos, a Google Magyarországi gyakorlatában egyelőre igen ritka a büntetés, de nagyobb országokban igen gyakori a büntetés. A linkek ebben a formában egyértelműen ütköznek a Google irányelveivel, amiért bármikor kaphatnak a linkelt oldalak büntetést.

A lap.hu-t nagyon sok olyan weboldaltulajdonos is használja és ismeri, akik nincsenek tisztában a Google irányelveivel és esetlegesen egy büntetést kockáztatnak azzal, hogyha megvásárolja a pozícióját az oldalukon.