A linkek törlésük után is hatnak

A legtöbb weboldal tulajdonos azt gondolja, hogy ha az oldalára hivatkozó linkek törölnek, akkor a hatását elveszti a weboldala. Ellenben erről szó sincsen.

A linkek törlésük után is hatnak, így legyen szó akár jó, esetleg rossz típusú linkekről. Ennek pedig nagyon nagy hatása van a linkekre, linképítésre. A rossz linkek nem törölhetőek igazán a keresőmotor rendszerkből, a jó linkek pedig törlésük után is hatnak. Mi ennek az oka?

Linkek törlése?

A szellem linkek. Ha egy weboldal hirtelen egy azonos időben igen sok közel azonos horgonyszövegű linkeket veszít el, akkor azt a Google rendszere gyanúsnak tarthatja. Ezek a szellem linkek.

Ezen jelenség mögött, pontosabban az áll, hogy az oldal mesterséges módon élt a linképítés adta lehetőségekkel, tehát megvásárolta a linkeket, ám szakított a korábbi ügynökségével, szolgáltatóval, aki törölte az oldalra hivatkozó linkeket. Ha ez történik meg, az gyanús.

A fenti gondolat az, hogy a Google a linkek törlése után, észben tartja a linkeket, mivel azok utalhatnak egy spam weboldalra, vagy fordítva akár minőségi tartalomra is. Mi történik akkor, ha egy weboldal kap egy jó minőségű linket, viszont mondjuk az oldal átalakítása miatt ez a link eltűnik.

Linkek törlésük után

linkek-torlesuk

A tesztelést ezzel kapcsolatosan a MOZ végezte el, viszont érdekes módon a tesztelésnek nem ez volt a célja. Egyszerűen a kulcsszógazdag linkek hatását próbálták tesztelni, de aztán egy igazán furcsa dologra bukkantak rá a tesztelés alatt.

– A weboldal 31. helyen volt (kulcsszavakra)

– B weboldal 11. helyen volt (kulcsszavakra)

A teszt alatt a két website 22 – 22 linket kapott különböző weboldalakról. A linkelés igen eredményes volt, ugyanis a weboldalak helyezése radikálisan javult:

– A weboldal a 31. helyről felment az 1. helyre (+30 helyezés)

– B weboldal 11. helyről felment az 5. helyre (+6 helyezés)

Az A típusú internetesoldal a linkek törlését követően is megmaradt az 1. találati helyen. A B típusú oldal egy helyet veszített és lecsúszott a 6. találati pozícióba, miután az összes rájuk hivatkozó link törlésre került.

Tanulság

Kettő nagyon fontos tanúsága van ennek. Az egyik az tanulság, hogy a minőségi linkek akkor is hatnak, ha esetleg törlésre kerülnek. Ne tartsuk értéktelennek az ideiglenes linkeket.

A másik, hogy óvakodjuk a gyors, de illegális linkektől amik az oldalunkra mutatnak, egy idő után törlődnek a serverekről.

A linképítés munkálataival kapcsolatosan bízzanak meg minket.

Linképítés külföldön

Az otthonunkban történő linképítés többé-kevésbé ismerjük, de mi a helyzet a külföldön történő linkeléssel? Ergo, milyen módszereket csinálnak, végeznek el valamint mennyit keres egy linképítő külföldön?

A Moz.com a világ egyik legismertebb online marketing vállalkozása, akit az országunkban nem nagyon kell ismertetni. A Moz.com vezetősége nem régen készített el egy nagy felmérést a linképítésről, amelyet több száz linképítő ügynökség, valamint vállalkozás töltött ki. Ezen felmérésből tudhatjuk meg, hogyan is áll a linképítés külföldön a mai világunkban.

A felmérés teljes anyaga elérhető a Moz.com oldalán, a blogunk csak a legérdekesebb dolgokat emelte ki.

A linképítés külföldön építette ki

Ezt a felmérést 421-n töltötték ki. Online Marketing vállalkozás (Agency) 41 %, házon belüli kis vállalkozás, szakember (In-House SEO)  27 %, konzultán és szabadúszó (Consultant / Freelancer), egyszemélyes vállalkozás (Bussines Owner) 9%, egyéb keresőoptimalizáló (In-House Content Marketer) 9% és tanácsadó (In-House PR) 1%.

A felmérésben részvevők egy harmada egyedül foglalkozik a SEO-val. A teszt kitöltök 48%-a 2-5 fős csapatban tevékenykedik, ámbár volt olyan is ahol 10 – 20 vesznek részt a keresőoptimalizálás adta lehetőségeben. Meglepő, amit az egyik optimalizálással foglalkozó hazai vállalkozás tett közzé a fórumán: „Idehaza azt gondolom jellemzően 1-2 fős csapatok dolgoznak a linképítésen, és meg lennék lepve ha lenne olyan hazai cég ahol akárcsak öten is foglalkoznának linképítéssel”-írta az oldalán.

A linképítésre fordított összeg

linkepites-kulfoldon

És most ugrottunk el addig, mennyit is költenek külföldön a linképítésre (Itt az oldalon történő egyéb META módosítások nem esnek bele), lássuk csak. A kérdőív kitöltők harmada 1000 dollár alatti összeget írt, 22%-uk 1000 – 2500 dollár között, a válaszadók 21%-a 2500 – 5000 $ között és ami érdekes 9%-uk 5-10 ezer dollár között, a maradék százalék ennek a többlete is lehet. Ezen összegeket forintban számolva, 300eFt összegnél nagyobb értékek jönnek ki.

Összehasonlítás képpen, nálunk havonta 10 – 20 Ft közé esik a keresőoptimalizálás összege, de van olyan ismerősünk, aki 50 – 70 Ft között teljesíti a linképítést. De ebben az oldalon történő egyéb META módosítások nem esnek bele.

Ne feledjük a linképítés a SEO része. Volt olyan kérdés is, hogy a linképítési összeg hány százalékát költi ezen szolgáltatók fizetős linképítésbe. A válaszadó egynegyede megy linképítésbe. Pontosabban: 27%-uk költi a büdzsé 25-50%-át linképítésre. 16%-uknál pedig a büdzsé fele-háromnegyed  kerül linképítésre. Véleményünk: ahol a fele-háromnegyede fordítódig fizetős linképítésbe, ott a bevétel 2500 dollár fölé esik. Otthonunkban másabb az arány. A keresőoptimalizálás sokkal jelentősebb része kerül az országunkban linképítésre, valamint olyan munkákra, mint a SEO Audit, kulcsszókutatás, vagy egyéb SEO munkák, itt lényegesen kevesebb pénzt áldoznak az ügyfelek a keresőoptimalizálási munkákra. A linképítés ma már önmagában minőségi tartalom és weboldal nélkül kevés eredményt hoz.

Linképítési fizetés

A válaszok szerint a linképítők kb. 40%-a 20-30 ezer dollár között keres, 23%-uk 30-40 ezer dollár között, a maradék 40 ezer dollár fölött, akár 80 ezer dollárt is. Magyarországon ez az összeg töredéke ezen értékeknek.

Az kérdőívnek még olyan kérdése is volt a kitöltök felé, miszerint milyen technikákat alkalmaznak a linképítés alatt. 90%-uk blog-al és tartalom közzé tevéssel, 56%-uk használt különböző listákat. 53%-a használ digitális PR-t. 52%-uk használta a lokális linképítés lehetőségeit, 51%-uk a márkaemlítéssel (link nélküli), 50%-uk infografikákat, 46%-uk a tört-link linképítési módszert említett, 29%-uk vásárolt linkeket és nem utolsó sorban a 23%-uk használta a régi linképítési módszereket (katalógus, közösségi bejegyzés, etcetera.)

A munkatársam az oldalán e tájékoztatásokkal kapcsolatosan azt írta: „a hazai linképítés egyelőre fényévekre van a külföldi, elsősorban angolszáz piactól”. Ez elgondolkodtató, de a változtatási módszerek itt is lehetségesek, ámbár kinek éri meg?