Weboldal átirányítás, átalakítás, súlyos SEO kockázatok

Egy weboldal átalakítása bizonyos időközönként szükségszerűvé válik, de nagyon komoly keresőoptimalizálási, SEO kockázatai vannak. A Google is megszólalt ezzel kapcsolatosan.
Rendszeresen kapunk olyan megkereséseket a partnereinktől, amikor a website átalakítását kérik tőlünk, vagy esetlegesen a modernizálását, lásd: mobilbarát weboldal. Ezen munkálatokat után visszaeshet a keresőkben az adott oldal és a régi organikus forgalma igen radikálisan visszaesik. A weboldaltulajdonos érthetően csalódottak lesznek, mivel előfordulhatott az átalakítás során az is, hogy súlyos százezreket is költhetett a weboldal megújításra, átalakítására az igényeknek megfelelően, viszont ezt követően a forgalom nemhogy növekedett, hanem visszaesést eredményezett. Mi történhetett? Mi lehet a weboldal átirányítás háttérben?

Hibás weboldal átirányítás

A visszaesések mögött viszonylag nagyon egyszerű dolog állhat. Az átalakítás során a régi url-ek megváltoznak, amire a fejlesztő cég nem igazán figyel oda. Ezért amikor élesedik az új weboldal, a régi url-ek 404-es hibát adnak vissza, ilyenkor a Google nem találja azon oldalakat amiket a serverébe megjelenésével együtt regisztrált, ezért rövid időn belül kikerülnek a Google indexéből a weboldal átirányítás. Ezzel párhuzamosan az új url-ek bekerülnek a Google indexébe, legfőbb képen akkor, ha a Webmaster Tools eszközben ismételten megtekintettjük a keresőmotorok rendszerével, viszont ezek hiába az esetlegesen jobb tartalom, nem hozzák létre azt az eredményt, amit a régi url-ek hoztak a régi típusú weboldalnál.

Mi lehet probléma? Az, hogy egy ilyen átalakítás során törekednünk arra, hogy az kell url-ek ne változzanak meg, ha pedig megváltoznak, akkor a régi url-ről az új url-re kell irányítani az oldalt felépítését.

Weboldal átirányítás

Ideális esetben az új oldal élesítése előtt egy átirányítási tervet kell elkészíteni, ami egyértelműen meghatározza az átirányítási módszereket és ezeket tesztelni is kell, biztos ami biztos végett. Ennek hiányában az egész weboldal könnyen tönkre mehet.

A visszaesés nagyon súlyos, mivel szélsőséges esetekben a keresőkből származó forgalom 90%-a is elveszhet az adott weboldal átirányítását követően. A régi url-ek néhány napon belül eltűnhetnek a Google találati listájáról. Az új oldalak indexelése viszont ennél lényegesen lassabb fog megtörténni, és ilyenkor a forgalomvisszaesés nagyon drasztikus lehet.

Banner-blog

Ezt követően néhány hét, vagy akár hónap múlva az organikus forgalom lassan ismét emelkedik kezd, de a korábbi szintet nem éri el, gyakran a forgalom hosszú távon is az alacsony értékek alapján fog megtörténni.

Van-e kiút?

Ha az átirányítás az elején akadálymentes, akkor nem kell számolnunk, vagy csak minimális visszaeséssel. Személyes tapasztalatunk az, hogy a sebességen igen sok múlik. Egy-két napos kiesés hatása elég jól helyreállítható, de egy több hetes kiesés már végzetes lehet az oldal hosszú távú jövője szempontjából.
Google véleménye

A Google korábban erről a témáról nem ejtett szót, viszont nagyon fontos információkat ejtett ki.

Gary Illyés a Google szóvivője egy interjúban beszélt az ilyen helyzetekről. A videó 55:16 percében egy nézők által feltett kérdésre válaszolt Gary Illyés. A kérdés arról szólt, hogy ha egy url-t valaki véletlenül noindexre helyez, ezt a Google látja, majd ezek utána újra indexelteti az oldalt, visszanyeri-e a helyezését?

Gary válasza nagyon érdekes volt a kérdéssel kapcsolatosan. Azt mondta ugyanis, hogy a válasz az, hogy az időtől függ. Ha a deindexelés csak néhány napig tartott, akkor az oldal megőrzi azokat a szignálokat, értékeket, ami a helyezését biztosította.
Ugyanakkor, ha az oldal hetekre, vagy hónapokra kikerül a Google adatbázisából, akkor bizonyos szignálok elvesznek. Éppen ezért az oldal nem fogja visszanyerni korábbi helyezéseit. Gary szavaival élve: „jórészt megint kezdheted elölről”.

A döntő tehát az időtényező.

Hogyan kezdjünk bele a weboldal átalakítás lehetőségébe?

Nagyon fontos teendőnk az, hogy egy weboldal átalakításakor nem elegendő a programozó és a designer munkája. Kell valaki, aki nagyon jól ért a keresőoptimalizáláshoz is, és meg tudja tervezni az átirányítási folyamatokat. A programozók ezt jól be tudják állítani, de a hátteret, az indexelt weboldal tartalmat, keresőoptimalizálás szempontokat jellemzően nem, vagy kevéssé látják jól át. Ezért érdemes SEO szakembert is bevonni az új weboldal átalakításába.

Ha pedig már élesedett az átállás, akkor akár óráról-órára kövessük a forgalmat, és cselekedjünk 24-48 óra alatt, ha visszaesést észleltünk.

Az estleges tapasztalataikat a blog oldalunkon keresztül megoszthatják a weboldal átirányítás végett, mi válaszolunk rá.

Linképítés, mennyi idő alatt?

Mennyi telik el, mire a linképítés eredményt hoz a részünkre? A Moz elemzése most végre kézzelfogható válaszokat nyújt.

  eredménye? Ez az egyik leggyakoribb kérdés az ügyfelek és az ezzel kapcsolatosan tevékenykedők részéről. A válasz ezzel kapcsolatosan nem olyan egyszerű, de most a Moz statisztikája segíthet konkrét válaszokat adni a részünkre.

Kristina Kledzik a Moz.com linképítő alkalmazottja most összegyűjtötte a saját maga adatait. A moz.com 200 ezer indexelt oldallal rendelkezik, plusz minden hónapban több száz természetes linket kap, részben ismertségének, részben Kledzik munkásságának köszönhetően.

Kledizik 76 olyan url-t vizsgált meg, ahol a tartalma az elmúlt hat hónapban nem változott, viszont kapott maximum 1-2 természetes linket. Aki ismeri a Moz.com oldalait tudhatja, hogy rengeteg hasznos anyag olvasható oldalukon keresztül.

Linképítés 10 hét után

Klednik munkájának hála, most végre rendelkezünk egy grafikonnal is, ahol meg tudjuk mutatni, hogy a linkek várhatóan mennyi idő múlva hatnak a keresőrendszereknél. Az eredmények, nagyon meglepőek.

linképítés

A Moz eredményei alapján a linkelést követően 10 hetet(!) kell várnunk, mire egy helyezésjavulás észlelhetővé válik a részünkről. 17 héttel az első linkelést követően újabb egy helyezés előrelépésre lehet számítani, ami később tovább fokozódik a 22. hét környékén már három helyezéssel javult a site-ok elhelyezkedése. A grafikonról olvasható, hogy azok az oldalak, ahol a Google rendszerében a második oldalán voltak, jellemzően 10 helyezést javultak az időszak alatt, míg azok az oldalak, amelyek már induláskor benne voltak az első tízben jellemzően csak három pozícióval lettek erősebbek.

Jobb helyezésnövekedés

Klednik azt is kimutatta, hogy ha a hivatkozó weboldal, ahonnan a link érkezik erősebb linkprofillal, itt Domain Authorityval rendelkezik, akkor a helyezés javulás is sokkal erőteljesebb lehet.

linképítés

Ha a DA0-25 értékű oldalakról érkező linkek csak kettő előrelépést eredményeztek, viszont a DA25-50 közötti oldalakról érkező linkek öt előrelépést hoztak a találati listán.

Hatás néhány hét alatt

Vannak olyan helyzetek is, amikor egy weboldal intenzív linképítés kampányba kezdett bele, ez azt hozza elő, hogy nem kell 10 hetet várni az eredményre. Ez különösen azoknál a domaineknél figyelhető meg, ahol már korábban nem rendelkeztek linkekkel, vagy igen gyenge volt az oldaluk linkprofilja.

A linképítési kampányra több idő kell

Kladnik cikkében külön felhívja a figyelmünket arra, hogy egy linképítési kampánynak vannak előzményei is. Ideális esetben egy jól kidolgozott tervezési szakasz előzi meg a munkát. Ennek része lehet a kulcsszókutatás, a már meglévő tartalmak elemzése, és a tartalomfejlesztése, például infografikák kutatások készítése a munka alatt.

További lépés a potenciális linkelési lehetőségek összegyűjtése innen-onnan. Ha ezzel megvagyunk, akkor ezt követően kerülhet sor magára a linképítésre. Az előzetes szakasz akár több hetes is lehet, vagy hónapos időszakok is előfordulhatnak.

Sajnos, idehaza a linképítés előzetes szakasza szinte teljesen kimarad a linképítőktől. Az előkészítés ugyanis igen időigényes és emiatt pénzigényes is, aminek a weboldaltulajdonosok nem látják a hasznát. Így inkább ezt az összeget is a linképítésre fordítják. Így az oldalukon történő módosítások meg sem történnek.

Büntetések, egyenként ellenőrizve

A keresőrendszerek királya a Google egyenként ellenőrizte le a weboldalak tartalmát, a linkekkel együtt véve. 2016. május 2.-n kiadott közleményéből derült ez ki, hogy a 2015-ös évben összesen 4,3 millió weboldalt sújtottak le manuális büntetéssel a keresőrendszeren keresztül. A büntetésekről magánszemélyek döntöttek, akik a website büntetésén kívül a weboldal tulajdonosokat e-mailben értesítették.

A közleményben azt is közzétették, hogy 33%-kal növekedett a felülvizsgálati kérelmek száma. Így egy weboldal manuális büntetést kap, viszont van lehetőségünk arra, hogy a hibát helyrehozzuk, ezzel kapcsolatosan kérhettük a büntetés eltávolítását. Ez szintén igényel egy emberi ellenőrzést a Google részéről.

A büntetések okai

Több ok miatt történtek a büntetések a magánszemélyek részéről, a leggyakoribb ok, a weboldalak szövegének nagyon gyenge minőségű volt, vagy máshonnan másolt tartalom, és még büntetést eredményezhet az is, ha egy weboldal linkeket vásárol, és így próbálja meg helyezését javítani a Google keresőjében.
A büntetések eredménye: hátrasorolódás. Így az oldal látogatottsága csökken.

Büntetések

Az új algoritmusok

A Google azt is közzétette, hogy a tavalyi évben bevezettek egy új algoritmus, aminek köszönhetően a feltört és nem odavaló tartalommal ellátott weboldalakat, pontosabban webspamet eltávolítsák a Google keresőrendszeréből. Ez automatikus büntetés volt, azaz egy algoritmus értékeli a weboldalakat, aminek köszönhetően spamnek értékeli, majd hátrasorolja a keresőrendszerben.

A keresőrendszerek királya nem csak maga keresi a spam weboldalakat, hanem számíthat a felhasználók bejelentéseire is. A múlt év folyamán 400 ezer feljelentés érkezett a Google-hoz, itt a felhasználók a webspamet jelezték a rendszernek. A bejelentés után a 80 százaléka valóban spamnek minősült és 65 százaléka ellen a büntetést is kirótt ki a Google.

Országunkban

Otthonunkban a kézi büntetések igen ritkák, ámbár nem példa nélküliek. A kézi büntetések előnye az, hogy a hazai webmesterek értesülnek róla, ezért megpróbálhatják a hibákat helyrehozni. Ezen büntetésekről a weboldal tulajdonosok nem kapnak, kaptak értesítéseket és gyakran nincsenek is tisztában azzal, hogy miért csökkent le weboldaluk látogatottsága, forgalma a büntetések miatt.

Országunkban a két legrettegettebb algoritmus a Pingvin, és a Panda algoritmus, de az elmúlt időszakban a Fantom algoritmus is sok áldozatot szedett össze.

A weboldalak linkjeinek elhelyezkedését mi is elvégezzük, megbeszélések alapján.

Kommentelés és hozzászólás

Az elmúlt évek során elgondolkodtunk a kommentelés és hozzászólások kapcsán, hogy van -e előnye, vagy nincsen. A legfőbb kérdésünk az, hogy hasznos –e vagy kárt okoz a keresőoptimalizálás szempontjából, esetleg büntetésünk lesz? A válasz ezzel kapcsolatosan igen. Mármint mind kettő kérdésre nézve.

A hozzászólás ereje nagyon is számít

Az első és legfontosabb tudni való a következő, miszerint a cikkek, vagy a blog bejegyzések végén található vélemények és hozzászólások beleszámítanak a weboldalnak a rangsorolásába.

Ezt meg is erősítette a Google.

Gary Illyés a Google PR felelőse nem régiben így felelt a twitteren keresztül:

„az élő és egészséges közösség, sokat számít a rangsorolásban”

Ha cikkek alján hasznos, és igen értékes hozzászólások találhatóak, akkor azok beleszámítanak a rangsorolásba, pozitív módon.

Sőt még számszerűsítette is a hozzászólások értékét.

„Tegyük fel, hogy a jó minőségű tartalomért 5 pont jár, a nagyszerű linkekért más nagyszerű oldalakról 2 pontot ér, a virágzó közösség 1 pontot jelent.”

Ezek nem konkrét számok, csak a vélemények fajsúlyát érzékeltetik.
Ha beállítottuk a legfontosabb SEO értékeket, mint például a cím, a meta leírás, a képek alt címkéje, stb…, akkor megtettettük azt, amit a vetélytársaid is megtesznek. Ha ennél többet szeretnénk elérni, akkor építsünk közösséget és gyűjtsünk hozzászólásokat!

Ne feledjük, hogy a hozzászólások fontosabbak, mint az adott cikk neve, url címe.

Kommentelés

Ha nem simán történnek meg a linképülések, kaphatunk érte büntetést, ha túlzott a kulcsszóhasználat a kommentekben, az is káros lehet a részünkre. Éppen így a hozzászólások is lehetnek épp úgy károsak, mint hasznosak!

Íme, John Mueller, aki a Google Hangoutján keresztülbeszélt erről:

A Google Inc., véleménye az, hogy felelősök vagyunk azért a tartalomért, amit a felhasználók állítanak elő az oldalunkon keresztül, éppen ezért ez lehet káros is.

A PANDA büntet a hozzászólás miatt

Igen sok példa van arra, hogy egyes websiteok Panda büntetést kaptak, mert a véleményezők (felhasználók) igen sokszor írogattak érdekességeket, ezért a büntetések a felhasználók által előállított tartalmak miatt történtek meg.

De csak akkor, ha ezek a hozzászólások és vélemények nincsenek jól moderálva.

A minőségő hozzászólásokról magyarázatot kaptunk John Mueller-től.

Comment Structure

„Ezeket a hozzászólásokat megpróbáljuk úgy kezelni, mint a tartalmad részét. Tehát, ha a hozzászólások értékesek, plusz információt szolgáltatnak a cikk tartalmához képest, akkor ezek igazán értékes plusz részei a weboldaladnak és a weblap egészének minőségét is javítják. Ha a hozzászólások azt mutatják, hogy elkötelezett közösséged van, amely arra ösztönzi az új látogatókat, hogy maguk is hozzászóljanak, vagy hogy ismét felkeressék közvetlenül a weboldalt, ajánlják barátaiknak, akkor ez is igen hasznos lehet”

Káros ha nincsen hozzászólás

A kevesebb néha több. A sok a troll, le kell állítanunk a hozzászólás funkciót, vagy minden órában rá kell pillantanunk a blogunkra.

Gary Illyés szintén a Twitteren egyértelművé tette közzé, hogy semmilyen hátrány nem éri azokat az oldalakat, amelyeknél nem engedélyezik a kommentelés lehetőségeit.

És most ugrik a cicus a mélybe, mivel a hozzászólások a webshop-knál is igen hasznosak lehetnek.

Webshopok és vélemények a cikkekről

Meg kell tennünk, hogy a vásárlóinkat ösztökéljük a vélemény kinyilvánításra az adott oldalunkon keresztül. Legyen a hozzászólás egyszerű, jutalmazd őket engedményekkel. Minél több a vélemény, szépen egyszerűen az oldalon, annál jobb értékelésünk lesz a G részéről.

Sávszélesség a Google-nél

A keresőrendszerek királyánál a Google-nél az egyik legjártasabb mérnökének véleménye szerint a sávszélesség nem befolyásolja az oldalak rangsorolást.

A sávszélesség nem számít?

Paul Haahr a Google mérnöke, aki már egy évtizede dolgozik a Google Inc.-nél és a cégnél a rangsorolás területén tevékenykedik, Twitteren osztotta meg a fenti infokat.

Haahr elmondta, hogy sávszélességről a Google nem mondta, hogy rangsorolási tényező lenne.

A Google mindent megtett annak érdekében, hogy felgyorsítsa a weboldalakat, különösen a mobil felhasználók részére. Ennek a törekvésnek a jegyében született meg az AMP, azaz a Google Accelerated Mobile Pages.

Az oldalsebesség rangsorolási tényező, erről már 2010. április 9-e óta lehet tudni. A Google ekkor hozta nyilvánosságra hivatalos Webmaster Tools oldalán, hogy az oldalsebesség rangsorolási tényezőnek számít.

Mégsem fontos

Az, hogy ez az infó milyen súlyú tényező, erősen vitatható. A napokban éppen Gary Illyés nyilatkozta azt, hogy nem érdemes túl sokat aggódnunk a weboldalak sebessége miatt, íme:

„Nem aggódnék miatta túl sokat. Tedd olyan gyorssá, ahogy ésszerűen lehet”

A site-ok sebességével így mégis van értelme törődnünk, mivel a felhasználói élményt alapvetően meghatározza a site-ok sebessége, ez pedig áttételesen az oldal rangsorolására is erősen kihathat.

Minden oldal PageRank értéke 0 lesz

Az áprilisi hónapra szokták azt mondani hogy: „bolondok hava”! A PageRank értékek, szinte minden oldalnál lenullázódott. Nullás lett az Origo, az Index és még sorolhatnánk az érdekes weboldalak itt az oldalunkon keresztül.

PageRank 0

A Google Inc., korábban már jelezte, hogy elkezdte lenullázni a régi weboldalak PageRank értékét. Az ellenőrző szoftverek nagy többsége 0 PR értéket mutat, de lassan az összes oldalnál a 0-s érték lesz elérhető. Érdekes, hogy a nagyobb és ismertebb weboldalak értéke is nulla lett.

Az egyik magyar optimalizálással foglalkozó szolgáltató mérésénél is az ellenőrzöttek 80%-a 0-s értéket mutatott, viszont van mg egy-két site, ahol még az értékek látszódnak. Vélhetően a G-nek még nem az összes szervere állt át a beállítások után, hamarossan minden oldalnál nullás érték lesz látható.

PageRankA Google már évek óta fokozatosan elkezdte szorítani háttérbe működő PR értékeket, és az utolsó frissítés is körülbelül több mint két éve történt meg, így a maradék oldalaknál történő változások nem meglepőek.

A mutató utolsó frissítésre 2013. december 6-án történt meg, amikor a Google mérnökei, egy hiba javítása közben – akaratlanul – tettékközzé az adatokat. Az idő elteltével az értékek nem frissültek, ezért a Google többször is közölte, hogy a jövőben nem is lesz több frissítés.

PageRank múltja

A 2000-es évek elején volt rendkívül népszerű a PR mutatója, mert mindenki megmutatta a weboldalának, vagy más oldalának linkerejét. Ahogy azonban a Google keresője most már egyre inkább összetettebben üzemel, ezért lett egyre értéktelenebb a PageRank.

A PR a linképítés során is nagyon fontos mérőszám volt a PR értéke, sőt még a mai napig a linképítések során az adott oldalról történő linkértéke, ami az adott oldalra mutatott igen fontos volt a SEO-ok számára. A PageRank ellenőrzés helyett a Domain Authority használatát indítsuk el.

Az értékek melyet a Domain Authority-vel ellenőrzünk az alábbi értékek szerint történik meg. A sima oldalanál, ahol a linképítés és a keresőoptimalizálás még nem történt meg 15 – 20-as DA alá esik a weboldal. Akik az optimalizáláson már átestek 30-40 felölötti értékkel rendelkeznek.

Domain Authority

A régebbi időkben a PageRank-nak volt kimutatható ereje, ámbár lassan de biztosan a Domain Authority fogja átvenni a helyét a piacon. A Domain Authority a már meglévő weboldalak linkjeinek erejét mutatja ki 0-tól 100-ig, ami úgy nézz ki, hogy megközelítőleg 20-40 naponta frissül.

Jellemzői a Domain Authority-nek

Először is inkább az előnyéről beszéljünk, mint a hátrányáról. Ez egy logaritmikus skála, önmagában is aggregált mutató. Ráadásul világszerte rendkívül ismert, idehaza is elterjedt a használata, és a világ egyik legjobb SEO cégétől szárazik.

A hátránya: a mérőszámok 10 pontot is változhatnak egyik hónapról a másikra. Éppen ezért a hazai linkeladások során ez komoly fejtörést okozhat. Egy domain értéke egyik hónapról a másikra erősen ingadozhat. További hátránya, hogy a moz a magyar linkeket elég nehézkesen találja meg, így az értékelése nem 100%-os. A Moz saját bevallása szerint is, inkább a konkurenciák összehasonlítására jó, sem mint egy domain időbeli fejlődésének mérésére. A hátrányok ellenére a piacon az egyik legmegbízhatóbb mérőszáma így is ebben a programban érhető el.

Mire figyeljünk?

A siker eléréséhez a SEO, pontosabban a keresőoptimalizálás terén eredményes mérés szükséges. A linképítésnél, tartalmat módosítunk és megnézzük a hatását. Ha nem ellenőrizzük, semmit sem tudunk meg. Ezért van szüksége még a legkisebb oldalaknak is a helyezés ellenőrzésére a megjelenés miatt.

Az informatikai piacon rengeteg olyan eszköz van, amivel ellenőrizhetjük a helyezéseket a Google találati listáján, viszont nem mindegy melyiket használjuk az ellenőrzésre. Az sem mindegy, hogy melyik megbízható és melyik nem? Vannak-e ingyenes eszközök?  Érdemes fizetős helyezésvizsgáló rendszert választani? Összeségében mire figyeljünk.

Most mi is közzétesszük itt a blog oldalunkon keresztül, hogy merre és hol érdemes a helyezésvizsgálást elvégeznünk.

Mire figyeljünk?

Mire-figyeljunk

A mennyiségekre. Ergo, hány kulcsszó helyezését szeretnénk ellenőrizni? Egyetlen kulcsszó helyezésére vagyunk kíváncsiak, vagy több száz kulcsszót vizsgálunk meg. Nem mindegy. Sokfizetős website néhány kulcsszó helyezés ellenőrzését ingyenesen végzi el. Az ellenőrzés után az adatokat a legtöbb esetben ki tudjuk exportálni, csv és xls formátumban. Ennek köszönhetően a későbbekben az összehasonlítás könnyebben történik meg.

Íme, az alábbi ellenőrző rendszerek, amelyek egy részig ingyenesen végzik el a rájuk bízott feladatokat:

SEO Book Rank Checker Plugin

Ezen az oldalon keresztül egy ellenőrzést tudunk elvégezni ingyenesen.

Mennyiségben: egyszerre 100 kulcsszó helyezését lehet vele ellenőrizni.

Exportálni lehet vele.

Címe: tools.seobook.com/firefox/rank-checker/

Ára: ingyenes

Az is fontos, hogy ez a plugin, Firefox bővítményként üzemel.

Moz Rank Tracker Tool

Ez egy fizetős rendszerként üzemel. 99 dollár/hónaptól. Mennyiség bellileg 300-7500 kulcsszót ellenőrizhetünk rajta. Az ára a magyar viszonyokhoz képest igen magas.

Ezen az ellenőrző rendszereken kívül sok mással is találkozhatunk. Összegzésben hogy mire figyeljünk? Az árakra. De ha sok kulcsszót kell vizsgálnunk, akkor érmes egy fizetős nagy kapacitással rendelkező oldalhoz csatlakoznunk. Az igaz, hogy a pénzünk egy része repül kezd, de egy biztos, ezen rendszerek segítségével nagyon pontos adatokhoz juthatunk hozzá. Így az oldalunknál történő keresőoptimalizálást fel tudjuk gyorsítani, pontosítani tudjuk és ennek köszönhetően egy jó pozícióhoz is juthatunk.

Ámbár, ezen feladatok elvégzése hosszadalmas, ha segítségre szorulnak mi készséggel állunk az Önök rendelkezésére.

Vége a Távszámlának s TELEKOM-nál

A Magyar Telekom által üzemeltetett Távszámla szolgáltatás megszűnt április 8.-tól. A távközlési szolgáltató több mint tíz évvel ezelőtt hozta létre az online fizetési platformját, most már a Telekom saját weboldala, mobilalkalmazása alapján lehet számlákat rendezni.

TELEKOM új fizetési lehetősége

A cég idén januárban jelentette be, hogy a szolgáltatás helyét a jóval több számlakibocsátó partnerrel rendelkező vállalat a Díjnet veszi át, ugyanakkor, akik szeretnék, a Telekom weboldalán, és a mobilalkalmazásban is kifizethetik, megnézhetik a számláikat.

A Magyar Telekom a Díjnet mellett két másik online felületen is biztosítja a számlamegtekintés és kiegyenlítés lehetőségét.

Google algoritmustesztelés

Egy érdekesség került napvilágra, pontosabban egy címmel jelentkeztek jelentkezett ma a Seroundtable, az egyik legolvasottabb keresőoptimalizálási oldal: „Teszteli a Google a Pingvin 4.0 algoritmust?” Mostanában ez nem először fordult elő, hogy azt feltételezték, gondolták, hogy a Pingvin algoritmus útnak indult.

Algoritmustesztelés

A Nemzetközi Webmester fórumon is több bejegyzés született ebben a témában és a Seroundtable cikkéhez is rövid időn belül több mint 100 hozzászólás érkezett:

„ Az ügyfelem a 197 helyről a 37-re ugrott. Ez valami fluktuáció, vagy örülhetek? Már nem bízom a Googleban…”

további hozzászólás:

„Igen az elmúlt napokban nagyon egyértelmű változásokat láttam. Pozitív irányban”

Viszont ezzel kapcsolatosan vannak kételkedők hozzászólok:

„Ez egyértelműen Pingvin. Vagy Panda. Vagy valami mobil. Esetleg a Rankbrain. Vagy talán a HTTPS…”

további hozzászólás:

„A Pingvin 4.0 nem csak egy mítosz?”

Google algoritmustesztelés

Országunk

Az országunkban több jelzés is érkezett az elmúlt hetekben a Pingvinmozgásról. A Pingvin algoritmus a mesterséges linkprofilú weboldalakat büntette meg, elsősorban a kulcsszavas horgonyszövegek és katalóguslinkek miatt. Lásd.: linkportálok ahol csak linkek és nevek voltak egy-egy weboldalról. Az első Pingvin algoritmus 2012 áprilisában indult útjára, majd félévente később ritkábban frissült meg. A Pingvin 4.0 a tervek szerint már valós idejű vizsgálatokat fog elvégezni.